Stellantis vén de presentar dúas propostas ao Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica do Vehículo Eléctrico e Conectado (Perte VEC) que mobilizarían 266 millóns de euros, segundo informou a compañía nun comunicado. Un deles estará apoiado polas plantas de Vigo e Madrid, con investimentos que roldarían os 43 millóns.
O de maior envergadura, o Proxecto Tesis (Transformación cara á Electromobilidade e a Sustentabilidade Industrial de Stellantis), encabezado pola factoría de Figueruelas (Zaragoza), suporá 223 millóns de euros de investimento.
Tesis, que reúne 23 socios tecnolóxicos e industriais situados en seis territorios do Estado español —46% deles empresas aragonesas—, divídese nun total de 41 proxectos primarios e céntrase no desenvolvemento das tecnoloxías para a fabricación de novos modelos con versións eléctricas en Stellantis a partir de 2023. Case 90% das empresas adheridas a este proxecto son pemes.
43 millóns de euros para Vigo e Madrid
Pola súa parte, o proxecto Aries (Automoción Reciclábel, Intelixente, Eléctrica e Sostíbel), apoiado polas fábricas de Vigo e Madrid, está asociado a investimentos por valor de 43 millóns de euros.
Aries divídese en 26 proxectos primarios que deben executarse antes do remate de 2025, seis deles liderados por Stellantis, como o impulso da nova xeración de vehículos eléctricos que se ensamblan nas factorías, a implantación dun novo taller de baterías en Vigo, a reutilización da auga industrial ou a redución do consumo de enerxía.
Desta iniciativa participan 25 entidades, 17 delas situadas na Galiza. Aliás, 72% das empresas adheridas son pemes, que asumen 40% do orzamento e optan por 55% das axudas solicitadas. E, das entidades participantes no proxecto Aries, nove son organismos de investigación e provedores de tecnoloxía e coñecemento.
O ERTE, en suspenso
Este anuncio prodúcese logo de que na pasada sexta feira quedase suspendido o xuízo polo ERTE de Stellantis en 2022, xa que aínda non hai sentenza sobre o de 2021. A CUT sinalou que se trata dunha "medida discriminatoria" con algúns colectivos de traballadores.
"O que se tenta é evitar o control de horas e o rexistro de xornada, para evitar que sexan declarados traballadores en fraude de lei os que fan unha xornada igual ou comparábel aos de tempo completo", matizou.