O Congreso vota a versión final da nova lei de benestar animal. Estas son as novidades

O pleno do Congreso debe referendar ou rexeitar esta quinta feira as modificacións da Cámara Alta á Lei de Benestar Animal, que suprimiu oito artigos, algúns deles por cuestión competencial.
Un pleno do Congreso nunha imaxe de arquivo (Foto: Jesús Hellín / Europa Press).
photo_camera Un pleno do Congreso durante este mes de marzo (Foto: Jesús Hellín / Europa Press).

O Congreso aprobará previsibelmente de modo definitivo esta quinta feira o proxecto de Lei de Dereitos e Benestar dos Animais, que mantén a exclusión dos cans de caza e traballo da súa aplicación despois de que non prosperase no Senado ningunha das emendas que pedían a súa inclusión. A Cámara Baixa ten agora que referendar unicamente se mantén ou non os cambios incorporados pola Cámara Alta.

En cambio, o proxecto de Lei de reforma do Código en materia de malos tratos animais, que se tramita paralelamente, requirirá dunha votación final polo seu carácter orgánico, e para prosperar a súa aprobación, debe obter unha maioría de 176 votos.

No Senado, aínda que non prosperaron os vetos presentados a ambos os proxectos de lei, houbo partes dos textos que tampouco obtiveron máis respaldo que os do PSOE e Bildu na Cámara Alta, mentres o resto de grupos se situaron entre o rexeitamento e a abstención.

Con todo, pese ao rexeitamento maioritario, un acordo da Xunta de Portavoces do Senado de 2020 estabelece que, rexeitados os vetos, se se aproban emendas no pleno do Senado, a pesar de que se rexeiten partes do ditame, trasladaranse ao Congreso para a súa ratificación.

Desta maneira, o pleno do Congreso debe referendar ou rexeitar as modificacións da Cámara Alta á Lei de Benestar Animal, que suprimiu oito artigos, algúns deles por cuestión competencial.

Algunhas medidas

Segundo a lei que se vota esta quinta feira, elimínase a obriga de contar con programas de voluntariado e colaboración coas entidades de protección animal acorde á lexislación sobre voluntariado e asociacionismo. Ademais, a Cámara Alta eliminou a prohibición de que os persoas sen fogar teñan animais de compañía.

Tamén se elimina a obrigación de facer un test dos titulares xunto aos seus cans para valorar a súa aptitude para desenvolverse no ámbito social e suprímese a obrigatoriedade de que as administracións públicas esterilicen e poñan microchip identificativo aos gatos de rúa e suprímese que o Ministerio se dirixa ás comunidades autónomas para que estas exerzan a función inspectora ou ben comunicar ao Ministerio fiscal cando teña coñecemento de infraccións.

Nesa liña, tamén fica eliminada a obrigación de que calquera Ministerio que teña coñecemento dunha infracción sobre benestar animal o poña en coñecemento da autoridade á que poderá solicitar a súa actuación.

A Cámara Alta modifica tamén o texto para que quede prohibido, sen excepción, deixar a un animal de compañía sen supervisión durante máis de tres días consecutivos e no caso dos cans este prazo queda limitado a non máis de 24 horas consecutivas.

Ademais, estabelece un prazo de seis meses para que quen teña especies non autorizadas como mascotas comuniquen a súa tenencia ás autoridades competentes e estas terán que adoptar as medidas pertinentes para a súa intervención e posta ao dispor de centros de protección de especies silvestres, zoos ou entidades de protección animal.

Unha última modificación da Cámara Alta é a eliminación da disposición adicional oitava para estabelecer que a norma si pode supor gasto público.

Maltratadores

Mentres, no caso do proxecto de lei de reforma da Lei Orgánica do Código penal no relativo ao delito de malos tratos animais, o Senado incluíu que os xuíces poidan decidir o comiso de animais maltratados así como outros que tamén estivesen en risco e para atender á súa protección.

Ademais, a Cámara Alta estabeleceu unha pena a quen adquira, posúa ou destrúa especies protexidas de fauna silvestre; trafique con elas, os seus partes ou derivados das mesmas así como quen realice actividades que impidan ou dificulten a súa reprodución ou migración.

Así mesmo, introduciuse outra modificación tamén se privará do dereito á tenencia e porte de armas de dous a cinco anos a quen cace ou pesque especies distintas, cando estea expresamente prohibido polas normas específicas sobre o seu caza ou pesca, nese caso o castigo será dunha pena de multa de oito a 12 meses e inhabilitación especial para o exercicio de cazar ou pescar de dous a cinco anos.

Unha das modificacións que máis debate suscitou na tramitación parlamentaria e que finalmente saíu adiante no pleno do Senado é a supresión do artigo 337 relativo ao castigo previsto no caso dos malos tratos a animais con lesións graves á saúde destes ou o sometemento dos mesmos a explotación sexual a animais domésticos, amansados ou que non vivan en estado salvaxe.

No seu lugar, introdúcese un novo artigo o ‘340 bis’ para regular precisamente os actos de carácter sexual con animais. A partir de agora, quen cause a un animal doméstico danos ou lesións por calquera medio incluídos os actos sexuais terán unha pena de prisión de tres a 18 meses ou unha multa de seis a doce meses así como unha pena de inhabilitación para calquera profesión que teña relación con animais e prohibición de tenencia de animais se o animal maltratado require un tratamento veterinario para o seu restablecemento.

Con todo, se as lesións non requiren de ningún tratamento veterinario, a pena será de tres a 12 meses ou unha multa de tres a seis meses así como inhabilitación especial dun a tres anos para o exercicio da profesión, oficio ou comercio que teña relación con animais e tenencia de animais.

Ademais, a Cámara Alta tamén introduciu que os xuíces de instrución poidan adoptar medidas cautelares para a protección dos animais, incluídos cambios provisionais da titularidade e coidado do animal.

Comentarios