‘Eles transportan a morte’ gaña o Premio Novos Cinemas á mellor longametraxe

Eles transportan a morte, de Helena Girón e Samuel M. Delgado, faise co Premio Novos Cinemas á Mellor Longametraxe. O Xurado Novo outorga o Premio á Mellor Dirección a Clara Sola, de Nathalie Álvarez Mesen. O Xurado da Crítica seleccionou a película Re Granchio, de Alessio Rigo de Righi e Matteo Zoppis, e o premio Latexos deste ano é 918 Gau, de Arantza Santesteban. A favorita do público foi Rendir los machos, de David Pantaleón.
Novos cinemas
photo_camera Novos cinemas

Despois de seis días nos que o certame Novos Cinemas proxectou en Pontevedra 24 películas de máis dunha vintena de cineastas emerxentes, o festival fixo públicos este domingo, 19 de decembro, os premios da súa sexta edición. Ao longo da semana atopáronse creadoras, creadores e público para intercambiar opinións e presentar as súas obras, tiveron lugar oito actividades formativas para xente de todas as idades e encontros profesionais con cineastas nos que se puideron ver as primeiras imaxes de películas como Cando toco un animal (Anxo Filgueira), Á procura da estrela (Carlos Martínez Peñalver), e Matria (Álvaro Gago). Ademais, tamén visitaron a cidade cineastas como Elena Martín Gimeno, María Pérez Sanz, Adrián Canoura, Chema García Ibarra, Leonor Díaz Esteve, Joke Olthaar, ou Liliana Torres, entre outros. 

Despois da proxección das películas a competición e a deliberación dos catro xurados do festival, deuse a coñecer palmarés desta sexta edición de Novos Cinemas.  

O Xurado Internacional, formado polo cineasta Álvaro Gago, a programadora Inês de Lima e a música e actriz Cora Velasco, escolleu dar o Premio Novos Cinemas á mellor longametraxe da Sección Oficial ao filme Eles transportan a morte, de Helena Girón e Samuel M. Delgado. Destacan que é "un filme que esculpe a través da súa materialidade sensíbel e agreste unha fantasmagoría que infecta e asombra. Ese asombro é fermoso e necesario, xa que é traballado a través da reivindicación dunha posición revisionista dun pasado colonialista glorificado, nun presente en perigo de glorificarlo novamente. Pola xustiza e dignidade dunha cámara que filma corpos coma se fosen paisaxes". 

"Por ser unha aposta valente, xenerosa e delicada, que explora a complexidade do proceso da procura identitaria desde un lugar vulnerábel e baixo o abrazo continuo da beleza contida no fracaso. Un filme que corre o risco do ridículo para regalarnos un retrato extremadamente honesto da entrada á idade adulta, que nos fai sentir moi perto por sernos tan familiar", o Xurado da Sección Oficial outorgou unha Mención Especial a Actual People, de Kit Zauhar

Xurado Novo, formado por estudantes da Universidade de Vigo concedeu o Premio á Mellor Dirección da Sección Oficial a Clara Sola, de Nathalie Álvarez Mesen "por ser unha visión moi orgánica cunha exposición dos personaxes moi complexa, sen estigmatizar. Un tema tratado con sensibilidade, onde se presentan moi conectadas a relación entre os personaxes, a natureza e o espiritual". 

Outorgaron tamén unha Mención Especial, por votación democrática, a Rendir los machos, de David Pantaleón "por como traballa a composición, a fotografía e a sucesión dos planos. A relación entre o rural e o urbano, como rescata a tradición e preséntaa como se comportan os homes, grazas á interpretación dos personaxes, ante unha tradición tan arraigada". 

Premio do Público, escollido polas persoas que asistiron ás salas de cinema foi tamén para Rendir los machos

Xurado de Latexos, composto por Iria Silvosa (Numax), Carla Blanco Miraz (Zumzeig), Manuel Asín (Círculo de Belas Artes), Víctor Paz (Duplex Cinema) e Javier Pachón (CineCiutat), decidiu que, "pola maneira que ten a directora de contar un conflito político desde o íntimo, facéndoo de forma arriscada, coherente e con concisión cinematográfica; polo uso que realiza do seu propio corpo e o doutras mulleres, pola súa visión refrescante do material de arquivo e do cinema de diario", a película gañadora do premio Latexos deste ano é 918 Gau, de Arantza Santesteban

"Por ser capaz de transmitir a experiencia dos relatos orais europeos e latinoamericanos manexando con mestría os ritmos de narración e impregnando o conxunto dunha cativadora musicalidade", o Xurado da Crítica da sexta edición de Novos Cinemas, formado por Júlia Gaitano, Cristóbal Soage e Florencia Romano, outorgaron o Premio do Xurado da Crítica a Re Granchio, de Alessio Rigo de Righi e Matteo Zoppis

"Por revelar que existen infinitas maneiras de mostrar como un home sóbese a un cabalo a través dun dispositivo que materializa na pantalla unha pulsión cinéfila capaz de conectar persoas a través do tempo e o espazo", o Xurado da Crítica outorgou unha Mención Especial a No existen 36 maneras de mostrar cómo un hombre se sube a un caballo, de Nicolás Zukerfeld

Comentarios