O Ministerio de Educación e Formación Profesional traballa nun novo currículo educativo, que fará público pronto. Entre os aspectos que o Goberno de Pedro Sánchez quere cambiar está o uso da lingua nas escolas. Nunha entrevista en El Mundo, a ministra Pilar Alegría asegurou que traballarán para que o castelán teña máis presenza nas aulas.
"No marco das competencias deste Goberno, estamos a traballar no borrador da distribución horaria das diferentes materias, e nel daremos máis importancia á lingua castelá", declarou Alegría, quen asegurou que o Goberno español considera "absolutamente esencial para o desenvolvemento dos estudantes" que haxa unha gran presenza do castelán no currículo educativo, así como de matemáticas e materias artísticas.
"Lingua castelá será a materia que máis horas terá en ESO. Nos próximos días trasladarei ás comunidades autónomas a distribución das materias para que poidan completar o currículo", anunciou a ministra.
Alegría considera que desta maneira está a protexerse o dereito do alumnado para cursar os seus estudos na lingua desexada, mentres que ao mesmo tempo garántese que se aprendan as linguas cooficiais.
As enquisas e os estudos sobre o uso do galego, con todo, sinalan cara a outro lado, un panorama no cal a lingua galega cada vez cae máis en desuso ante o castelán. Como lembra a ministra: "A educación é unha cuestión de Estado".
Nova maneira de avaliar
A entrevista tamén puxo o foco na nova maneira de avaliar os estudantes, onde a figura do suspenso cambia. A ministra remarcou que o Estado español é dos que máis repetidores ten. "Cando un estudante suspende non é un fracaso individual, senón colectivo", expresou Alegría, e engadiu: "A repetición de curso como solución estrutural é negativa. Trátase de poñer medidas para, cando se detecten as dificultades dos estudantes, poder permitir que aprendan ao máximo"
Seguindo este sentido da colectividade, a ministra sinalou que coa nova lei educativa repetir curso decidirase de forma colexiada e a avaliación contínua xogará un peso fundamental, deixando atrás a imaxe do exame en que un se pode xogar todo o curso.