Aumenta o número de persoas e colectivos que queren o Día das Letras Galegas para Roberto Vidal Bolaño

Máis de 500 sinaturas entre colectivos e persoas individuais queren que o dramaturgo galego sexa o homenaxeado en 2013. A Real Academia Galega aínda non decidiu quen será a figura protagonsta o ano vindeiro.
Roberto Vidal Bolaño

O dramaturgo galego Roberto Vidal Bolaño ten posibilidades de ser o homenaxeado o ano vindeiro, se temos en conta o éxito na recollidas de sinaturas ten a súa candidatura. As persoas promotoras, a Asociación de Actores e Actrices de Galiza, conseguiron xa máis de 500 sinaturas e teñen aberto un enderezo electrónico ([email protected]) e un enderezo postal (Rúas das Hedras 6, nivel 0, local I, 15895, Milladoiro, Ames) que estarán operativos até o 9 de xuño. Ademais habilitaron lugares onde mostrar o apoio,  as tres universidades galegas, as asociacións escénicas de Galicia ou o Salón Teatro. Tamén se pode descargar un formulario de firmas e remitilo cuberto á Asociación de Actores e Actrices nesta ligazón  

Petición
Na petición explican porque dedicar o Día das Letras Galegas a Roberto Vidal Bolaño:
"O Días das Letras Galegas cumpriu 50 anos. Felicidades. Medio século ben empregado e sen facer moito teatro. Os tempos deberían ser chegados para ese xénero que segue sendo literario. Cincuenta anos pasaron polo Día e trinta polo teatro galego e a súa profesionalización. É tempo suficiente para ter comprobado a importancia do teatro na cultura galega e tempo suficiente para valorar como contribuíu a escena galega á revitalización da lingua e a darlle un uso actual, contemporáneo e habitable.

Cincuenta anos despois do Día e trinta anos despois da romería chegamos a 2013 e damos coa cifra, tráxica en calquera caso, dos 11 anos da morte, que non desaparición, de Roberto Vidal Bolaño. Igual cadran as contas porque para falar de literatura, de teatro e de lingua non hai exemplo mellor que Vidal Bolaño: practicou a lingua e o teatro, o teatro da lingua, a lingua do teatro con toda a contundencia que lle foi dado e, algunhas veces, moito máis. As súas necrolóxicas de hai máis dunha década xa o sentenciaron como o máis importante autor galego de teatro e, once anos despois, a súa obra non deixou de medrar. Unha obra que comeza cos símbolos e acaba na realidade, nun proceso de interpretación dese lugar onde o mundo se chama Galicia que poucos autores, de teatro, narrativa ou poesía, poden igualar. Ese é o camiño que vai de Bailadela da morte ditosa a Rastros.

Hai motivos. Moitos. Un por cada espectador que RVB levou ao teatro no pasado e outro por cada espectador que levará no futuro. Pero hai outro fundamental que garda relación intensa co prexuízo de que é ou que deixa de ser literatura. Se colocamos nunha ringleira a obra toda de RVB: Laudamuco, Bailadela, Saxo Tenor, Días sen gloria, Anxeliños, Animaliños, Criaturas, Rastros, As actas escuras, por exemplo, ¿hai moitas obras comparables? Escribir teatro tamén é de escritores.

Aínda habería máis porque RVB foi unha figura da escena e, polo tanto, foi actor e director, pero foi actor de televisión e de cine e esas circunstancias implican unha biografía pública próxima aos espectadores, unha biografía con moitos atractivos e cun obxectivo que aínda hoxe resulta útil ou, quizais, sexa hoxe máis útil que nunca: explicarnos para ben e para mal como é o mundo visto desde o teatro de aquí. Como é o mundo desde Galicia. Polo tanto."

Máis en Letras e Ideas
Comentarios