luns 06.07.2020

Donostia acolle a creación da primeira escola soberanista

Democracia XXI: pobos soberanos fronte ao autoritarismo é o título baixo o que desde onte se desenvolve en Zuatzu, Donostia, a primeira edición da escola soberanista. Esta iniciativa, organizada por fundacións das nacións sen Estado, quere ser un lugar de encontro,  posta en común e debate sobre os obxectivos e retos que os pobos han de enfrontar para alcanzar a liberdade nacional e a xustiza social. 
Unha das mesas de debate, en Donostia (Nós Diario)
Unha das mesas de debate, en Donostia (Nós Diario)

áis de 130 persoas danse cita esta fin de semana en Donostia para participar na primeira escola soberanista. O encontro conta cunha ampla actividade formativa e tamén pretende fomentar o intercambio de experiencias sobre os obxectivos e retos comúns dos movementos emancipadores nas nacións sen Estado. O contraste crítico de análises, discursos, estratexias, propostas e modelos de acción práctica son a esencia do evento.

A escola está impulsada polo Foro de fundacións da esquerda soberanista que compoñen as fundacións galegas Moncho Reboiras, Galiza Sempre, Terra e Tempo e o Observatorio de Láncara; as vascas Akartasuna Fundacional, Alternatiba, Iratzar Fundazioa, Ipar Hegoa e Fundacion Betiko. Están tamén no Foro as entidades catalás Centro Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (Ciemen), a Fundació Irla, Poble Liure e a Intersindical-CSC; e de Mallorca a Fundación Darder Mascaró. Ademais figuran as valencianas Nexe e Intersindical, así como Canarias Si se Puede, Canarias en movimiento e o sindicato andaluz SAT.

Os retos do soberanismo

Para Floren Aoiz, director de Iratzar, o reto que ten o foro é desenvolver de maneira colectiva “a proposta soberanista transformadora para estes tempos de incerteza”, sinala en declaracións a Nós Diario. “A idea é compartir visións, falar dos puntos que partillamos, sabendo que somos persoas de pobos diferentes”, engade. Aoiz sinala catro grandes preguntas para as que os debates tratarán de dar resposta. A primeira é saber que está pasando agora mesmo en Eukal Herria. A segunda pasa por estudar o que acontece no mundo co auxe do totalitarismo e ver que alternativas se están a construír para salvar a democracia. A terceira cuestión versa sobre "o que ocorre no reino de España e, por último, está a máis difícil”, di Floren: debullar os grandes retos que o soberanismo ten que afrontar e ver cales son as forzas e os recursos que ten para superalos.  

Apoio entre os pobos

Rubén Cela, presidente da Fundación Galiza Sempre, salienta a Nós Diario esta escola como unhas das iniciativas que ten o foro como ámbito de debate, posta en común e procura de unidade de acción entre as fundacións das forzas soberanistas. 

Cela coincide con Aoiz ao sinalar que cada nación ten os seus ritmos e as súas peculiaridades, “mais respectando iso, precisamos saber entender que todas temos o inimigo común no modelo nacional deste Estado español”, sostén Cela. O nacionalista galego resalta desta escola o feito de dar continuidade ao que supuxo Agora Repúblicas, a candidatura coa que BNG, ERC e Bildu concorreron aos comicios europeos, xa que Cela a sinala como “moito máis que unha simple lista”, do mesmo xeito que menciona a declaración de Llotja de Mar en prol da autodeterminación e outros encontros que afondan nun apoio mutuo entre os pobos. 

Cela tamén subliña que o obxectivo da escola non é só a formación, senón tamén crear lazos de fraternidade entre os distintos movementos e fundacións para fortalecer a comunicación e o apoio mutuo entre os movementos nacionais. A maiores, cita como característica máis importante que o encontro naza “con vontade de continuidade e de ser rotativo”, polo que confía en que proximamente se realice na Galiza. 

comentarios