Os locais comerciais baleiros na Galiza aumentaron 3,3% nos últimos dous meses, até alcanzar os 7.025 estabelecementos, segundo o 'Informe de Local Baleiro no Círculo de Comercialización en aluguer ou venda na Galiza' elaborado pola Federación Galega de Empresas Inmobiliarias (Fegein).
Segundo o estudo, entre febreiro e abril aumentou o número de locais comerciais baleiros nos concellos medianos e pequenos, debido a factores como o peche de oficinas bancarias e a xubilación dos seus antigos inquilinos e que non se volven alugar, entre outros. Porén, nas sete grandes cidades galegas as novas aperturas estabilizaron ou medran lixeiramente.
"A reestruturación do sector financeiro, e o que está por vir, provocou que nos últimos anos centos de tendas permanezan baleiras nos núcleos e semicentros das cidades e concellos máis poboados. Ademais, a actual situación económica e sanitaria, sumada a un auxe sen precedentes do circuíto de mercadotecnia en liña, agrava os peches no sector do comercio e da hostalaría nos próximos meses, con especial incidencia nos concellos do interior e de menor tamaño", afirmou o presidente de Fegein, Benito Iglesias.
Por provincias, na Coruña e Ourense, os locais baleiros aumentaron nos últimos dous meses até 2.500 e 2.100 estabelecementos, 8,6% máis e 10,5% máis, respectivamente. Pola contra, en Lugo e Pontevedra os locais de venda ou aluguer baixaron, até os 475 e os 1.950, 5% e 7,1% menos.
Ourense (+8,3%), Vigo (-2,2%) e A Coruña (+5,8%) son as cidades galegas con máis locais baleiros na actualidade, con 1.300, 1.075 e 900 estabelecementos baleiros respectivamente.
Unha Galiza "a dúas velocidades"
Para Fegein, o informe confirma unha Galiza "a dúas velocidades", cunha zona, formada por uns 40 concellos, que aglutinan 80% da oferta e demanda, e outros case 300 concellos onde a demanda está reducida na práctica ao núcleo urbano e só representa 20% do total.
En xeral, a restauración, o téxtil e as actividades alimentarias son os sectores que aglutinan a maior parte das operacións dos locais comerciais galegos, sendo as rúas céntricas as máis transitadas.
Fegein asegurou que o mantemento dun local comercial pechado supón un custo medio anual de 3.000 euros, polo que aconsella aos propietarios telos en aluguer ou venda a prezo de mercado, co fin de obter beneficios e non quedar sen actividade.
"É a mesma lectura do porqué de que a Galiza ten a maior porcentaxe de vivendas baleiras de todo o Estado español. Os seus donos prefiren velas desmoronarse antes que rehabilitalas ou vendelas. Pois o mesmo ocorre cos locais baleiros. Prefiren pagalos os seus gastos durante anos, antes de baixarlle uns euros de arrendamento”, engadiu Iglesias.