Opinión

O modelo lingüístico en cuestión

Asemana pasada foi «a Galicia profunda», e esta semana foi «o modelo lingüístico». O Tribunal Superior de Catalunya anulou o proxecto lingüístico dunha escola de  Llagostera (Xirona) porque non garantía que un alumno recibise o 25% das materias en castelán. Non fixo falta que unha alta porcentaxe de nais e pais dunha clase presentasen unha denuncia, senón que bastou só cunha nai e un pai. Polo que puidemos ler en  Vilaweb,  Vicent, houbo seis xuízos previos ao de  Llagostera nos que anularon os proxectos lingüísticos de seis escolas, baseándose sempre nunha argumentación semellante, é dicir, que marxinan o castelán. As sentenzas xudiciais, iso si, foron ditaminadas en catalán, para que non sexa motivo de sospeita para ninguén.

Durante décadas, houbo un gran consenso con respecto a que o catalán sexa a lingua  vehicular do sistema educativo de Catalunya, debido a que é a maneira máis eficaz, e a única, de garantir que o alumnado adquira unha competencia absoluta á hora de utilizar o catalán. Ese sistema denominouse metodoloxía de inmersión, e durante moitos anos foi un referente, e segue séndoo, para quen tentou recuperar algunha lingua  minorizada. É certo que en Catalunya non se aplicou coa mesma intensidade en todas as escolas, xa que a situación lingüística non é a mesma en todos os municipios, pero ningún axente escolar puxo en cuestión o principio primordial: o idioma do sistema educativo é o catalán. Durante estes últimos anos, con todo, mediante a estratexia de quen realiza tests de forma constante, sen présa e sen provocar moito estrondo, empezaron a chegar algunhas denuncias de nais e de pais aos tribunais de Catalunya, e tamén as súas sentenzas correspondentes. 

No noso país, o número de escolas que utilizan o vasco lingua  vehicular vai en aumento, pero, afortunadamente, a ningunha nai nin a ningún pai se lle ocorreu levar a xuízo devandito modelo. De momento. É o único que lle faltaba ao vasco, que polo demais xa está bastante debilitado.

En Euskal Herria son algunhas administracións as que obstaculizan e restrinxen por decreto o éuscaro. No seu funcionamento, na educación, nas ofertas de emprego...

Comentarios