Milladoiro, en Ames (concello lindante con Compostela) acolleu este sábado o nacemento da Asemblea Aberta cidadá pola integración das ensinanzas artísticas superiores no sistema universitario .galego. Un nome que, xa de por si, é toda unha declaración de obxectivos e intencións. Esta asemblea nace no marco das loitas, mobilizacións e iniciativas que desde hai meses desenvolven alumnado, profesorado e comunidade das ensinanzas artísticas superiores paara que se lles recoñeza como graos.
Nas universidades privadas si que se ofrecen graos e posgraos nesas ensinanzas artísticas, co que o alumnado dos centros públicos está claramente discriminado.
Demandan que “haxa unha converxencia real” con Europa neste campo pois, agás o Estado español e Italia, as ensinanzas superiores de Arte dramática, Conservación e restauración de bens culturais, Danza, Deseño, ou Música, “están integradas, ou están adscritas, ao sistema universitario de cada país”.Xa que logo,son ensinanzas universitarias de pleno dereito.
E a isto engádese un elemento máis. Nas universidades privadas si que se ofrecen graos e posgraos nesas ensinanzas artísticas, co que o alumnado dos centros públicos está claramente discriminado.
O Real Decreto 96/2014 aprobado recentemente polo goberno español sitúa o Título de Grao Universitario e o Título Superior de Ensinanzas Artísticas Superiores no nivel 2 de cualificación.Mais a equiparación ou equivalencia de nivel dos títulos no Estado español non implica equivalencia ou equiparación de títulos a nivel europeo. E os títulos de ensinanzas artísticas superiores que se outorgan en Europa, agás España ou Italia, en tanto títulos universitarios, levan a denominación de “ 'Bachelor of Arts' (que non poderán levar os do Estado español).
Prexuízos
A Asemblea aberta lembra que a non equivalencia automática de titulación, que si teñen os graos co seu sumplemento europeo ao título, vai ser prexudicial para os alumnos. Por exemplo, terán que validar os seus títulos, co investimento que iso supón en tempo e cartos.
Por iso, a Asemblea defende a adcripción. Porque así resolverase un problema en beneficio de tod@s: “alumnado, profesorado, ensino, a sociedade...”