Vítimas do accidente de Angrois denuncian "condutas moi graves que xamais se xulgarán"
Vítimas da traxedia ferroviaria de Angrois, así como familiares das mesmas, critican neste oitavo aniversario do accidente que neste tempo enfrontáronse a “condutas moi graves que xamais serán xulgadas nos tribunais”.
A plataforma baixo a que se agrupan, que ten previsto realizar distintas actividades reivindicativas, lembra que no sinistro do Alvia en Compostela faleceron 80 persoas e resultaron feridas outras 144 e sostén que disto non se pode culpabilizar só a un erro humano.
“Non era a única causa do accidente, senón a consecuencia dun comportamento neglixente de Adif, Renfe e Fomento”, asegurou esta sexta feira, despois de que transcendera que o maquinista e un ex alto cargo van ser xulgados de novo (probabelmente a principios de 2022).
Co recoñecemento por parte do fiscal, do xuíz e da Audiencia de que a liña “non era segura” e era “altamente vulnerábel e perigosa” ante un fallo, aluden ás responsabilidades penais pendentes pero tamén ás responsabilidades “políticas”.
Culpábeis "políticos"?
Respecto diso, afirman que o ex ministro de Fomento José Blanco "publicitou aos catro ventos que a nova liña de alta velocidade contaba cos sistemas de seguridade que evitasen o accidente" pero "desgraciadamente quedou demostrado que non era verdade".
"Sendo ministro tamén autorizou o cambio de proxecto orixinal, suprimindo o sistema de seguridade no tramo máis perigoso, onde aparece a primeira curva despois dunha longa recta. Un proxecto que levaba anos aprobado e en execución. É máis, xactábase de adiantar os prazos", censura o colectivo.
Tamén subliñan a implicación da ex ministra Ana Pastor, que ao modo de ver das vítimas, "foi a persoa que máis traballou desde as institucións públicas para ocultar as causas dunha traxedia".
O BNG pide unha nova investigación
Neste contexto de críticas, o rexedor de Compostela, Xosé Sánchez Bugallo, comentou que entende esa "demanda de verdade, de xustiza e de reparación".
"Pero neste mundo nin a verdade é absoluta, nin a xustiza é absoluta e, desde logo, a reparación plena nun caso como este non é posíbel", lamentou na mesma xornada na que o BNG, xunto con EH Bildu e ERC, solicitou no Congreso que se organice unha comisión de investigación para aclarar as causas do sinistro do tren en 2013.
Desde o seu punto de vista hai “nova información” que permitiría “retomar os traballos” do grupo que se creara en 2018 e que quedou parado.