O naval vigués volve á rúa polo seu futuro

As mobilizacións da campaña da CIG en denuncia da situación da industria galega fixeron esta quinta feira parada en Vigo. Unha manifestación desde o estaleiro de Barreras até a delegación da Xunta  nesa cidade serviu para visibilizar que o  sector naval precisa de medidas urxentes se quere seguir existindo.
A manifestación pasando pola praza América de Vigo (Nós Diario)
photo_camera A manifestación pasando pola praza América de Vigo (Nós Diario)

As rúas de Vigo lembraron esta quinta feira 12 de marzo que o sector naval, unha das imaxes industriais que temos  da comarca, está en perigo. Centos de delegadas e delegados sindicais da CIG xunto a operarias e operarios, partiron da porta principal do estaleiro Hijos de J. Barreras e camiñaron até a delegación da Xunta da Galiza. A mobilización coincidiu con outra xornada de paro de catro horas nese estaleiro e formou parte da campaña de denuncia da "crise industrial" na Galiza que está a levar a cabo a central nacionalista. 

Na marcha participou o secretario xeral da CIG, Paulo Carril, que explica a Nós Diario que a realidade actual de Barreras é responsabilidade "da Xunta da Galiza, xunto coa mala, lamentábel e corrupta xestión empresarial que levou a situación de quebra que ten o estaleiro". O lider sindical lembra o "papel lamentábel que tivo a Xunta ao abandeira ese proxecto empresarial que no seu momento se presentou como solución e que hoxe se ten demostrado fracasado".

Carril cre que "hai que ter presente que calquera solución non pode ser no camiño que se nos está poñendo enriba da mesa" e afirma que "para nós non hai viabilidade, como se di, por non estar discutida coas traballadoras e traballadores". En relación aos pasos que se están a dar amosa a súa desconfianza. "A viabilidade que se nos pon enriba da mesa para nós non é tal porque nin garante a carga de traballo nin leva unha recuperación do emprego nin do reinicio da actividade no nivel que debería o estaleiro", asegura.

Barreras e Vulcano

Para César Rodríguez, responsábel do Naval da CIG-Industria de Vigo, a xornada de mobilización que tivo lugar a pasada quinta en Vigo "serve para denunciar a situación de abandono total por parte das administracións do sector naval, un sector por outra banda estratéxico para a Galiza e para comarcas concretas como poden ser Vigo e Ferrol". Explica a Nós Diario que "o abandono" ten como "focos fundamentais" a situación de Vulcano e Barreras. "En Vulcano a administración sempre mantivo a porta aberta a que se había algún inversor que o quixera manter para a construción naval tería o seu apoio", conta, "e aquí vemos que hai toda unha serie de manobras, sobre todo do Porto de Vigo onde se fai todo o posíbel para que non se dea esta situación", engade. En relación a Barreras, para César Rodríguez "o que se fai é unha conta atrás para a  liquidación do estaleiro". este sindicalista considera que "non se acadou unha dirección real do estaleiro, hai un acordo que di que o propio cliente se vai facer o control para facer o seu barco mais sen asegurar o pago á industria auxiliar". Para o sindicalista é triste "que se abandonase a carga de traballo, pasou de contar con 900 millóns de euros a traballar nesas condicións nun único barco".

Barreras en negro

"Vemos o panorama bastante negro", sinala Rafa Pérez, delegado sindical da CIG no comité de Barreras a Nós Diario, "non hai movemento nin sabemos que plans de reestruturación nin de viabilidade para o persoal hai agora mesmo", asegura. A situación no estaleiro vigués é de total incerteza. "Non sabemos nada nin temos claro cal vai ser o noso futuro" indica o sindicalista. Preguntado polo día a día relata que por estar pendentes dun xuízo o material que teñen "non se pode tocar" polo que "non podemos construír embarcacións novas".

A imaxe do estaleiro de Barreras mudou moito e queda lonxe dos bos tempos. Pérez sinala que tentan rematar o cruceiro Ritz-Carlton, a carga de traballo que agora mesmo teñen, "o que pasa é que temos moi pouca xente traballando alí, chegamos a ser 900 persoas e agora hai como moito 70 persoas". As empresas auxiliares serían unha salvación para finalizar o buque mais a incerteza tamén afectou o seu funcionamento. "Para conseguir rematar teñen que entrar aínda que moitas non o teñen claro e outras dixeron abertamente que non entran se non lles pagan o que lles deben". Esta circunstancia para o sindicalista da CIG "levan consigo un atraso importante, por moito que queiran sacar o barco en agosto ou setembro". E o peor para este delegado sindical é que "aínda non sabemos nada do plan que se asinou hai máis dun mes".

Comentarios