Expectación ante a comparecencia do ex xefe de seguranza ferroviaria europea esta quinta feira no xuízo do Alvia
Todas as miradas no xuízo polo accidente do tren Alvia están postas na comparecencia desta quinta feira, a partir das 9.30 horas, do ex director de seguridade da Axencia Ferroviaria Europea (ERA polas súas siglas en inglés), Christopher Carr.
Esta axencia censura a única investigación oficial que realizou o Estado español sobre o sinistro, que só apunta ao maquinista, ao advertir que non analizou "elementos chave" máis alá do exceso de velocidade co que o tren tomou a curva da Grandeira, no barrio compostelán de Angrois, onde morreron 80 persoas e 145 resultaron feridas.
No xuízo están procesados o maquinista Francisco Garzón, que tomou a curva cun exceso de velocidade e o ex director de seguridade de Adif, Andrés Cortabitarte, por estar á fronte do departamento da empresa pública ao que correspondería a análise de riscos da liña.
No seu informe, a ERA que dirixía Carr cargou tamén contra a falta de independencia da comisión de investigación de accidentes ferroviarios (CIAF), a responsábel da investigación que só responsabiliza o maquinista.
Pola súa parte, a plataforma de vítimas do accidente mantén aberto un contencioso no Tribunal Supremo para exixir independencia na CIAF.
Precisamente esta terza feira, o ex director de seguridade de Renfe, Antonio Lanchares, revelou que en 2008 a operadora ferroviaria propuxo a instalación de balizas que frearían ao Alvia, tras un descarrilamento de características similares ao de Angrois, neste caso en Medina del Campo.
Esa formulación foi descartada pola CIAF e tamén por Adif, segundo deu a entender Lanchares na súa comparecencia, en calidade de testemuña despois de estar investigado en fase de instrución.
O papel de Ana Miranda
Pola súa parte, a eurodeputada do BNG Ana Miranda, que foi quen convidou a unha delegación desta plataforma a Bruxelas para reunirse, entre outros, con responsábeis da ERA, subliña que "é de máxima relevancia a comparecencia" de Carr esta quinta.
Neste sentido, reclama unha "investigación independente" do accidente e incide, como as vítimas, en que isto é o que pide a Comisión Europea.
Para alén diso, a propia Ana Miranda xa indicara que a ERA "foi a única entidade pública que apoiou a busca da verdade sobre as causas do sinistro", en referencia ao informe da propia axencia publicado en 2016.
"O informe do que Christopher Carr é autor, [publicado despois da demanda feita polo BNG e a Asociación de Vítimas do tren en Bruxelas] subliñaba que a análise realizada pola CIAF non era independente e non analizaba as causas profundas do accidente”, lembra a eurodeputada do Bloque, quen critica ademais que a propia ministra de Fomento nesa lexislatura, Ana Pastor, manobrou para impedir a publicación dese informe da ERA.