Sinistro de Angrois

O fiscal pide catro anos para o maquinista e para o alto cargo de Adif porque a liña "non era segura"

"O accidente non sucedería se Adif e Cortabitarte tivesen xestionado o risco de exceso de velocidade no tramo", sostén

O fiscal Mario Piñeiro pide que se dite auto de apertura de xuízo oral fronte ao maquinista Francisco Garzón Amo e o exdirector de seguridade na circulación de Adif Andrés Cortabitarte López como acusados pola traxedia do tren Alvia, accidente que ocasionou 80 mortes e 145 feridos hai case oito anos en Angrois.

No seu escrito de acusación, con data de entrada do pasado 5 de maio e ao que tivo acceso Europa Press, o representante do Ministerio Público pide catro anos de prisión para cada un deles, ao atribuírlles 80 delitos de homicidio e 145 de lesións por imprudencia profesional grave.

O competente para o seu enjuiciamiento é o xulgado do penal e recentemente o TSXG sinalou o primeiro trimestre de 2022 como o momento en que poderá empezar o procedemento.

Neste contexto, Fiscalía atribúe ao maquinista unha "conversación extensa e relativa a unha circunstancia que non implicaba urxencia", motivo polo que iniciou tarde o freado antes da curva.

Pero pon o foco en Adif e no que era o seu responsábel de seguridade na circulación, hoxe en día aínda nun posto de libre designación na empresa pública dependente do Ministerio de Transportes. "Tiña que garantir que a liña era segura" e "non o era", sostén.

A xuízo de Fiscalía, "procede impor a cada un dos acusados as penas de catro anos de prisión coas accesorias de inhabilitación especial para o dereito de sufraxio pasivo durante o tempo da condea".

Ademais, para Garzón Amo expón a inhabilitación especial para a profesión de maquinista de ferrocarrís por tempo da condea e para Cortabitarte López a inhabilitación especial para o exercicio de "calquera profesión que implique xestión, seguridade ou responsabilidade en infraestruturas ferroviarias polo tempo da condena".

En concepto de responsables civís cita a aseguradora QBE e Allianz (responsabilidade directa) e as entidades Renfe e Adif (subsidiaria) e enumera unha a unha as cantidades con que deberán indemnizar aos prexudicados.

O fiscal, no seu escrito, relata as responsabilidades de ambos os dous e os feitos ocorridos o 24 de xullo de 2013. "O tráxico accidente non sucedería se Adif, máis concretamente a Dirección de Seguridade na Circulación e o acusado Cortabitarte López, avaliasen e xestionasen o risco de exceso de velocidade no tramo do accidente", asevera.

"A fonte do risco existente no punto do accidente, a fronteira da LAV082, a súa integración coa liña convencional, o cambio significativo de velocidade, a curva, o exceso de velocidade e o erro humano forman un conxunto de risco único nesta curva, que a fan alternativamente vulnerábel e perigosa ante o fallo humano", engade.

Así, Mario Piñeiro entende que "esta fonte de risco debeu ser evitada polo imputado cun deber positivo de actuación, tal e como se fixo con posterioridade ao accidente".