Xuízo do Alvia

A CIAF negouse a pór balizas de seguranza en 2008 porque "non era fácil"

O secretario da CIAF, Edmundo Parras (Foto: Europa Press).
Foi o ex director de seguridade de Renfe, Antonio Lanchares, quen revelou no xuízo que unha vez ocorrido o incidente en Medina a operadora reclamou esas balizas en cambios significativos de velocidade.

A comisión de investigación de accidentes ferroviarios (CIAF), órgano adscrito ao Ministerio de Fomento (hoxe en día Transportes), descartou recomendar a colocación de balizas nos cambios significativos de velocidade, como pediu Renfe despois do accidente de Medina del Campo de 2008, porque "non era tan fácil" instalalas.

De estar presente esa baliza na curva de Angrois, o accidente do tren Alvia de xullo de 2013, no cal morreron 80 persoas e 140 resultaron feridas, non se tería producido.

Foi o ex director de seguridade de Renfe, Antonio Lanchares, quen revelou no xuízo que unha vez ocorrido o incidente en Medina a operadora reclamou esas balizas en cambios significativos de velocidade.

Na súa comparecencia, recalcou que era Adif (o administrador da infraestrutura) o que tiña capacidade para implantalas. "Se Renfe tivese a capacidade de dispor balizas, disporía balizas", dixo.

Esta cuarta feira, no xuízo por este sinistro ferroviario ha declarado en calidade de perito quen era secretario da CIAF a comezos de 2008, Edmundo Parras, na actualidade xubilado.

Segundo revelou, a preguntas do avogado do Estado, que representa Adif, o pleno da CIAF acordou "estar atento" tras o descarrilamento en Medina, pero dixo 'non' á petición de Renfe para evitar "problemas técnicos" coa localización de balizas e optou por reforzar a formación de maquinistas.

Despois da traxedia da Grandeira, onde o condutor debía pasar de 200 a 80 quilómetros por hora empezando a frear antes da limitación e tomando como referencia un sinal en vía verde, si se instalaron balizas nos cambios significativos de velocidade.

A función da CIAF, segundo constatou Parras nesta sesión, é elaborar recomendacións para mellorar a seguridade da rede e evitar futuros accidentes.

Pola súa parte, ratificou o único informe oficial do Estado español, que ve como única causa o exceso de velocidade, a pesar de que foi criticado pola Axencia Ferroviaria Europea por non entrar en cáusalas "raíz".

Falta de independencia

A falta de independencia da CIAF, sinalada tanto pola Audiencia Provincial da Coruña como pola Axencia Ferroviaria da Unión Europea, foi unha das cuestións pola que preguntaron a Parras o fiscal e varios dos avogados das partes.

"O único" que foi denunciado, segundo este perito, foi o equipo investigador, xa que nese punto "non foi moi ben transposta a directiva".

Con todo, segundo a súa argumentación, a integración de persoal de Adif e Renfe débese "simplemente" a "a solicitude de investigación" e "nada máis".

A curva

Noutro momento do interrogatorio, o representante do Ministerio Público espetoulle se estaba o maquinista "só ante o perigo", ao que Parras subliñou que "non houbo ningunha alerta que dixese esta curva era unha barbaridade".