A Cátedra Feminismos 4.0 DePo-UVigo celebra dous anos de "éxitos" no seu obxectivo de identificar machismos dixitais

Participantes da primeira edición do workshop 'Hackeando o patriarcado' (Foto: Uvigo)
Ademais de loitar para que en Internet non se produzan desigualdades, busca promocionar as carreiras STEM entre as mozas.

A Cátedra Feminismos 4.0, posta en marcha pola Universidade de Vigo e Deputación de Pontevedra, está a piques de facer dous anos co "éxito" de "todo o conseguido en tan pouco tempo" no seu obxectivo de identificar machismos dixitais e promocionar entre as mozas as carreiras de ciencias, tecnoloxías, enxeñarías e matemáticas (STEM, polas súas siglas en inglés).

Segundo explicou a Europa Press a directora da Cátedra e da Unidade de Igualdade da UVigo, Águeda Gómez, "o mundo do dixital é omnipresente", polo que é necesario "loitar para que nese espazo non se produzan esas desigualdades que no mundo offline existen e regúlanse con leis".

A Cátedra Feminismos 4.0 naceu en 2019 para loitar contra as "desigualdades de xénero" existentes no mundo virtual, e así traballar fronte a cuestións como o "machismo dixital que se pode atopar nas redes sociais, nos nesgos de xénero dos algoritmos, nos estereotipos sexistas...".

Así mesmo, esta iniciativa ten o obxectivo de promocionar as carreiras STEM entre as mulleres. "En poucos anos, a maioría de empregos e os máis remunerados van estar situados neste ámbito, se non estamos -as mulleres-, a fenda salarial que xa existe pode que se incremente aínda máis", alertou Gómez.

A presidenta da Deputación de Pontevedra, Carmela Silva, trasladou a Europa Press que "traballar cara á igualdade precisa do coñecemento e de tecer redes coas mulleres que forman parte de colectivos feministas e, dunha forma moi particular, coa universidade".

Froito das investigacións e actividades realizadas no marco da Cátedra, as participantes confirman que "o mundo dixital non é neutro", xa que nel "reprodúcense esas desigualdades de poder entre homes e mulleres, sexismo, misoxinia...".

Como exemplo, Gómez apunta que en Wikipedia o número de perfís sobre científicas é "moito menor" que o de científicos, "cando esa representación non é así no mundo real". "Hai infrarrepresentación da muller", concluíu.

Dentro do mundo virtual, os nesgos de xénero existen tamén na intelixencia artificial. Así o confirmou a profesora da Universidade da Coruña, catedrática de Intelixencia Artificial e membro do Consello Asesor (CAIA) do Goberno neste ámbito, Amparo Alonso, que participa en varias das iniciativas desta Cátedra.

No marco do seu traballo, puxo de manifesto que a intelixencia artificial é unha das tecnoloxías que conducen cara a sociedade do futuro, aínda que apuntou que o feito de que os equipos que a desenvolven estean compostos na súa maioría por homes de raza branca e economía media alta, "aínda que sexa de forma inadvertida", ocasiona "nesgos que poden perpetuar eses roles sexistas e de desigualdade".

Luz Castro, profesora na Universidade da Coruña, recoñeceu que no ámbito dos videoxogos tamén hai menos mulleres traballando, aínda que non son menos como usuarias. Así, indicou que as mulleres representan entre o 44 e o 46 % da poboación xogadora, mentres que a súa actividade laboral na industria sitúase entre o 14 e o 18 %.

"Se non hai mulleres nos equipos de desenvolvemento de videoxogos, se son pouco diversos, os videoxogos que saian de aí tamén", avisou, en declaracións a Europa Press, insistindo en que "é importante que haxa mulleres no sector e desenvolvendo videoxogos".