44,8% dos fogares chegaron con dificultades a fin de mes tras o confinamento

Rebaixas en comercios de Compostela (Arxina).
Catro de cada dez fogares non se permitiron ningún gasto extra nos meses de verán, incluíndo vacacións ou viaxes.

Os efectos económicos da pandemia séntense no interior das casas galegas, segundo amosa a última Enquisa Estrutural a Fogares realizada polo Instituto Galego de Estatística (IGE) para o terceiro trimestre de 2020. Un dos factores que analiza a enquisa é a capacidade dos fogares para chegar a fin de mes. Actualmente, máis da metade dos fogares dan conta das súas "dificultades" ou "moitas dificultades" para facer fronte a esa recta final do mes.

Porén, percíbese unha leve melloría respecto do segundo trimestre do ano, que coincidiu cos meses do confinamento e da desescalada. Daquela, 46,89% dos fogares galegos declararon "dificultades", respecto aos 44,82% do terceiro trimestre. Non obstante, aínda queda un treito a respecto das cifras do terceiro trimestre de 2019. Entón, 37,15 dos fogares declararon teren "dificultades" e 5,22% "moitas dificultades".

Mellora da confianza

A enquisa tamén inclúe o indicador de confianza do consumidor, unha media simple dos resultados de preguntas relativas á situación económica futura do fogar, da capacidade de aforro ou da evolución do número de integrantes parados. Presenta valores que oscilan entre -100 e +100, sendo os resultados máis optimistas os que se aproximan ao punto máximo.

Nos meses do confinamento o informe do IGE reflectiu un abrupto descenso da confianza nas perspectivas económicas do país, que se situou en -75,20, as relativas ao desemprego, en -83,26, ou da capacidade futura de aforro, en -39,16.

As cifras aumentaron neste terceiro trimestre, cunha diferenza salientábel entre os fogares con menos ingresos, que son os que suman menos de 600 euros, e os que maior folgura económica comunican, con máis de 3.000 euros ao mes. No primeiro caso, estes fogares seguen a presentar un indicador de confianza moi baixo, de -52, 31 fronte á media galega de -37,7.    

Porén, 43,7% dos fogares galegos notificaron que miraron polo seu peto e que non se permitiron ningún gasto extra nos pasados tres meses de verán, tampouco os destinados as vacacións ou a viaxes. A maiores, a medida económica máis habitual consistiu en mercar marcas brancas, agás no caso da alimentación, ou optar por produtos con algún tipo de desconto ou en oferta.