O legado de Man esmorece dez anos despois
A morte de Man, o alemán de Camelle, bateu en todas as conciencias no momento álxido da invasión do chapapote na Costa da Morte. A lenda convertíase en símbolo da desolación diante do atentado do Prestige. Acubillada coa enerxía de entón, naceu a idea de protexer e difundir a súa obra a través dunha fundación creada anos despois. Cando se cumpre unha década da súa morte, o abandono é o que mellor define o estado do museo que el creara ao ar libre.
Manfred Gnädinger morreu o 28 de decembro de 2002. O Prestige levaba xa máis dun mes botando chapapote e a súa obra en pedra, labrada á beira do mar, sufría a destrución do mesmo xeito que tantas praias da costa. Quen o coñeceu di que Man se deixou morrer de pena, ao ver a destrución do lugar que escollera para vivir corenta anos antes, cando sorprendeu na parroquia de Camelle ao se instalar á beira do porto e crear o seu particular museo.
A enerxía que venceu a marea negra do Prestige prometía tamén protexer a obra de Man, como legado do artista alemán convertido en símbolo dun tempo tan intenso. Dez anos despois, a casa de Manfred e as obras expostas esmorecen baixo o abandono e no horizonte non se albisca ningunha iniciativa para conmemorar o décimo aniversario da súa morte.
Camelle acollera con sorpresa a presenza de Man, aquela particular figura que sorteaba o frío e a calor co corpo case espido e o seu longo cabelo. Agora, a veciñanza reclama
“A súa obra destruíuse, o museo tamén e non se ve ningún sinal de que isto cambie. Man legou todo ao estado, mesmo 120.000 €, cartos que poderían restaurar este patrimonio de Camelle”, comenta Manuel Posse, veciño da parroquia e autor das imaxes desta páxina. Manuel Posse coñeceu e tratou a Manfred e sentiuse fascinado pola singularidade da súa obra. “Era unha persoa moi instruída e culta; ademais da pedra, tiña obra pictórica e fotográfica” comenta Posse, despois de evocar aqueles días en que Man deixou de tomar a súa medicación para se achegar á morte.
“Era radicalmente coherente cos seus principios anticapitalistas. Vivía co mínimo. Tiña unha relación consanguínea coa súa obra, dicía que eran os seus fillos. Mesmo niso foi consecuente. Ao ver o chapapote destruíndo a súa obra deixouse morrer” comenta o escritor Xoán Abeleira, autor do libro A pegada de Man, onde se achega á obra do alemán de Camelle.
Reconstruír o museo e reivindicar a súa obra, esta é a demanda da veciñanza e tamén de moitas persoas especialistas que cada ano se achegan a buscar a pegada de Man. “A súa obra ben podería estar nalgún dos máis importantes museos do mundo e, en cambio, asistimos a súa destrución en Camelle. Estamos diante dun tesouro artístico así valorado por moitos especialistas e dun artista, ao meu ver, dunha coherencia única que merece un futuro para a súa obra”, denuncia Abeleira.