A cara oculta da automoción galega
A automoción é unha das xoias da economía galega por empregos xerados, por facturación, peso nas exportacións ou influencia no desenvolvemento empresarial. Mais faise necesario poñer os puntos sobre os is: parte desta situación descansa sobre unhas condicións e dereitos laborais precarizados e espremidos até o esgotamento. Os paros, mobilizacións e greves que nestes meses se rexistran na automoción galega apontan que non todo é da cor coa que o Cluster e a Xunta nola presentan. Este mesmo sábado 15 está convocada unha greve en PSA Vigo
Galiza representa o 15% dos automóbiles producidos no Estado español, competindo con Catalunya polo primeiro posto en territorios líderes na automoción. O sector no noso país achega unha facturación anual de máis de 8.300 millóns de euros –o 14% do PIB–, 19 mil postos de traballo directos –o 12% do emprego industrial– e máis de 8 mil na industria auxiliar, ou o 30% das exportacións galegas. Macrodados que reflicten un sector que é un alicerce na economía galega. Mais a automoción ten unha cara B. Unha cara escura que está a se poñer de relevo nestas semanas da man da conflitividade en varias empresas do sector, como GKN ou a ‘xoia da Coroa’, PSA-Citroën. “A automoción galega factura máis de 8 mil millóns de euros, si, mais mentres tanto agrava o empeoramento das condicións de traballo até niveis máis que preocupantes”, mantén Xoán Xosé Bouzas, da CIG-Industria.
[Podes ler a reportaxe íntegra no número 254 de Sermos Galiza, á venda na loxa e nos quiosques e puntos de venda habituais]