DXT Galiza 2020: Estes son os límites e restricións para este ano

DGT Galiza 2020: Estes son os límites e restricións para este ano
DXT Galiza 2020: descubre os novos límites de velocidade e restricións impostos pola Direción Xeral de Tráfico para este novo ano.

Novos límites de velocidade e restricións da DXT 2020 en Galiza. Anota os cambios que afectarán as estradas galegas neste novo ano para desfrutar da viaxe sen preocupacións.

O novo ano trae consigo dúas reformas das normativas da Dirección Xeral de Tráfico. Estas están preparadas para a súa aprobación e afectarán os límites de velocidade e de circulación, afectando a vehículos distintos.  

Calendario Laboral Galiza 2020: Estes son os festivos e pontes deste novo ano

 

Límite de velocidade xenérico de 30 km/h en cidade

A primeira modificación afectará o Regulamento de Circulación, establecendo un límite xenérico de 30 km/ h., só en cidade e en vías dun carril por sentido da circulación. O obxectivo é reducir o número de accidentes en cidade

A DXT lembra que establecer unha limitación de 30 km/ h. non é algo arbitrario, senón que responde o estudo realizado pola Organización Mundial da Saúde sobre atropelos e velocidade. Dito estudo revelaba que o risco de falecer como consecuencia dun atropelo redúcese polo menos cinco veces se a velocidade do impacto é de 30 km/ h en lugar de 50 km/ h. 

Desta forma, preténdese protexer tamén aos peóns e, en especial, aos usuarios máis vulnerables da vía: ciclistas, motociclistas e, entre outros, os usuarios dos patinetes, protagonistas da segunda gran novidade.

Alivio para o tráfico nas cidades

Esta medida ten un importante factor de seguridade detrás, pero tamén para o tráfico. A coñecida como Lei 80/20 está detrás da mobilidade de vehículos na cidade: esta di que, de media, só o 20% das rúas soporta o 80% do tráfico nas cidades (aneis perimetrais, rúas principais…), e estas poderán ter un límite de 50 km/ h; o 80% restante soporta apenas o 20% do tráfico.

Regulación e sancións a patinetes eléctricos

A segunda modificación refírese ao Regulamento de Vehículos e regulará os Vehículos de Movilidade Persoal (VMP), é dicir, os patinetes eléctricos

E é que a chegada masiva de patinetes e outros dispositivos similares, sumado normativas flexibles e pouco claras, ademáis de cambiantes entre cidades, obrigou á DXT para intervir, co obxectivo de ofrecer un marco regulatorio común para todas as urbes do país.

Este tipo de vehículo non vai poder circular por beirarrúas, nin por vías interurbanas e a súa velocidade vai estar limitada a 25 km/ h

Debido a que van ser considerados vehículos, os seus condutores poderán ser sancionados por consumo de alcol, drogas, así como por levar auriculares. 

Comportamentos en patinete que serán motivo de sanción

Por último, na instrución transitoria da DXT tamén se lembran qué comportamentos serán motivo de sanción:

  • Circular con presenza de alcol e/ou drogas en sangue: As multas serán as mesmas que se se conduce un coche, quedando entre 500 e 1.000 euros no caso do alcol e de 1.000 euros se falamos de drogas. Se se produce un positivo, o VMP quedará inmobilizado. Ademáis, non someterse a este tipo de control pode alcanzar a categoría de delito penal.
  • Circular co teléfono móbil: Do mesmo xeito que co resto de vehículos, manexar o teléfono estará castigado con 200 euros de sanción.
  • Cascos e auriculares: Neste caso a sanción é a mesma que no caso anterior, de 200 euros, e tamén a mesma que se nos movésemos con calquera outro tipo de vehículo.
  • Beirarrúas: Queda totalmente prohibido o uso dos VMP polas beirarrúas, con sancións de 200 euros e salvo que nas ordenanzas municipais establézanse excepcións. Quedan excluídos os monopatines, patíns ou aparellos similares que se movan a paso de persoa.
  • Unha persoa por VMP: A propia definición de VMP establece que só se poderá transportar unha persoa por vehículo e que, en caso de non cumprilo, o condutor enfrontarase a 100 euros de sanción.
  • Condución nocturna: Considérase condución neglixente non contar cos sistemas de iluminación, pezas ou elementos reflectores para garantir a seguridade do condutor durante a noite. Neste caso falamos de multas de 200 euros.

Dúas normas dos patinetes, en mans dos Concellos

Ademáis, hai dous casos que se deixan en mans dos Concellos, polo menos ata que se establezan os cambios no Regulamento Xeral de Circulación:

  • Casco: O uso do casco establecerao a ordenanza municipal de cada cidade. Recálcase, iso si, que no caso de que se circule sen el e, pola contra, sexa obrigatorio, ademáis da multa o VMP quedará retido, tal e como sucede cos ciclomotores.
  • Estacionamento: Do mesmo xeito que no caso anterior, as paradas e estacionamentos con VMP non quedan regulados pola DXT, polo que será cada Concello o que decida que facer. Na instrución transitoria si se sinala que a DXT avoga porque as beirarrúas queden para un uso pleno dos peóns.

Menores de idade, tampouco quedarán impunes

Por último, os menores de idade non quedarán do todo impunes das súas accións e no comunicado tamén se informe que serán os pais ou titores os que se farán cargo de maneira solidaria das infraccións cometidas por estes e, por tanto, dos castigos cos que fosen sancionados.