Social

ANPAs galegas ven inviábel unha avaliación xusta e mostran preocupación pola atención á diversidade

Aula de infantil baleira (Escolas Infantís Unidas/EP)
As asociacións de pais e nais consideran inviábel ou imposíbel realizar unha avaliación do alumnado en termos de equidade e xustiza neste terceiro trimestre, sobre todo se a maioría do período segue a non ser presencial. 

Inquietude. Esta é a sensación que traslada unha gran parte das familias galegas ante a liña que pretende marcar o Ministerio de Educación á hora de enfocar o que resta de curso escolar. As asociacións de pais e nais consideran inviábel ou imposíbel realizar unha avaliación do alumnado en termos de equidade e xustiza, tanto polas dificultades dos proxenitores á hora de conciliar como por aquelas derivadas da fenda dixital e o acceso aos contidos.

A ministra Isabel Celaá xa recoñeceu publicamente a posibilidade de que a suspensión das clases de forma presencial se estenda até os meses de maio e xuño, o que expón unha serie de incógnitas en termos garantistas de cara ao terceiro trimestre do curso e nun momento no que aínda non se logrou asegurar a atención académica dos estudantes.

A todo iso hai que sumar, segundo trasladaron a Europa Press responsábeis das confederacións de ANPAs, a cuestión da conciliación, tanto para aqueles pais e nais que teñen que traballar de forma telemática como para outros que se vén obrigados a acceder de maneira presencial. Unha problemática que se acentúa, recoñecen, a medida que se observan as franxas de idade máis novas.

Rogelio Carballo, de Confapa-Galicia, advertiu de que hai moitos casos nos que se está descargando a responsabilidade "ás familias, os pais e os alumnos", e considerou que esta situación fai inviábel unha avaliación en termos de normalidade.

Segundo trasladou, os traballos que se realizan, na maioría de casos, van "nun só sentido" e a atención non vai máis aló de "recibir contidos", cando é necesario que o alumno participe e interactúe co docente en lugar de "procesalo el só".

Ademais, hai alumnos que aínda "non poden acceder" a esta educación telemática en determinados ámbitos xeográficos, polo que Carballo cre que a Administración debe "darlle unha volta a todo isto" e "entender que non se pode ver esta situación nuns meses", sobre todo ante a posibilidade de que se volva a producir outro brote epidémico.

"O máis sensato é tomar medidas de emerxencia este curso e, de cara o curso que vén, ter preparadas todas as ferramentas informáticas e medios para que todo o mundo poida facer formación a distancia. É posíbel a transición cara á teleformación, pero transparente e con todas as garantías", explicou.

Confapa defenderá "até o final" que o criterio que prevaleza é que este período "non sexa avaliábel" e pedirán ás familias "que non se presten a facer de suplentes de pedagogos", sobre todo ante as carencias da dispoñibilidade tecnolóxica e de procedementos para levar a cabo o proceso educativo.

Atención á diversidade

Fernando Lacaci, de Anpas Galegas, incidiu ademais no problema da atención á diversidade e os alumnos de distintas capacidades, que se está tratando xunto ao resto do estudiantado cuns medios "lamentábeis".

É por iso que cre "totalmente imposíbel" avaliar os contidos neste escenario, sobre todo ante a posibilidade de que o terceiro trimestre careza practicamente de clases presenciais.

Lacaci criticou que se tente proxectar unha sensación de "normalidade académica" que non se axusta coa realidade, posto que a Administración non é consciente da "cantidade de xente que se está deixando atrás".

Infantil, "un problema importante" 

Ambos portavoces advertiron tamén de que existe "un problema importante" no sector de 0 a 3 anos. Rogelio Carballo apelou a que os medios telemáticos "non valen" para todos os alumnos, e non se pode abordar a problemática por igual en todas as etapas educativas.

Neste caso particular existe, ademais, unhas dificultades de conciliación nesta situación, que se agravará cando a corentena remita para os adultos, pero os mozos aínda "permanezan confinados" na casa.

"Dos nenos non se fala en absoluto", criticou Lacaci, e é aí onde os plans e o discurso do Ministerio "se veñen abaixo", posto que existen situacións de familias en circunstancias laborais "absolutamente radicalizadas" e "non hai alternativas" de atención, a diferenza doutros mozos de idades avanzadas.

Tanto Confapa como Anpas Galegas reclamaron á Administración que se favoreza a interlocución coas familias, posto que nestes momentos son as únicas coñecedoras das necesidades e do que están a facer os menores.

Acomodar competencias

A presidenta de Fecapa, Federación central de asociacións de pais de alumnos de Compostela, María José Mansilla, asegurou que a situación "é complicada para todos", e que mesmo nos centros concertados e privados non se pode falar de que o nivel económico "sexa alto en todos os casos" das familias.

A pesar diso, asegurou que se está tentado facer un seguimento adecuado dos alumnos a través de plataformas educativas, pero que en todo caso este non pode considerarse "normal" á hora de realizar unha avaliación.

A portavoz desta ANPA insistiu así en que "non é viábel" expor unha avaliación deste terceiro trimestre nas mesmas condicións, e que o camiño debe pasar por reformular contidos e acomodar competencias. "Ninguén é culpable de nada e menos os nenos. Son os únicos nos que temos que pensar", resolveu.