O Corredor Atlántico deixa fóra Galiza
O Corredor Atlántico parte de Alxeciras con destino Francia, para conectar con toda a potente e imprescindíbel rede transeuropea de transporte de mercancías, que leva até o norte do continente. Pasa polo centro de Portugal para se desviar cara á meseta castelá e desde alí (con ‘ramal’ a Madrid) tirar cara a Burgos e Euskadi e pasar entón os Pirineos. Galiza fica totalmente á marxe dun nodo fulcral no deseño europeo do transporte de mercadorías. Por que? A responsabilidade hai que procurala máis en Madrid que en Bruxelas. Escribimos sobre este corredor no Sermos Galiza 242.
“Quen non estea na rede transeuropea de transporte de mercancías que se prepare para ser un cero á esquerda”. A afirmación atribúese a Siim Kallas, estonio e ex-comisario europeo de Transportes, e debería preocuparnos. Nomeadamente porque Galiza non está agora, nin se agarde que estea, nesa rede de conexión para potenciar o transporte de mercancías no vello continente e que vai desde Alxeciras até o extremo norte de Europa. E Galiza non está embora o Estado español presentase a Bruxelas un ‘Corredor Atlántico’ que, canda o ‘Corredor Mediterráneo’, constitúe proxectos que logran millóns e millóns de euros de fondos europeos, vía programa Conecta Europa, que consagran Madrid como emporio radial.
Mais esta situación non é produto dun malfado nin dun meigallo, senón de decisións políticas concretas. En febreiro deste ano o Ministerio de Fomento excluía o noroeste da Península dos fondos da Unión Europea para o Corredor Atlántico. Na proposta remitida por este departamento do Estado a Bruxelas para solicitar financiamento de Conecta Europa non figuraban as demandas galegas.
[Podes ler a reportaxe íntegra no número 242 do Sermos Galiza, á venda na loxa e nos quiosques e puntos de venda habituais]