'Fastío' é o novo videoclip da Rabela con Silvia, de Flow do Toxo

"Preséntome a batallas de galos como activismo, para que existan mulleres nese ámbito"

A Rabela fía a retranca da regueifa e o 'flow' do rap para crear as súas rimas [Nós Diario].
O nome da Rabela vénlle da familia da súa avoa, os Rabelos de Moraña. Ela é Aurora, rapeira, regueifeira, narradora oral e youtubeira. Podemos atopar as súas rimas ceibas pola rede ao carón de vídeos como os '21 días improvisando en galego' ou o 'Som machistas as batalhas de galo?'. A uns días de publicar o videoclip do seu próximo tema musical, 'Fastío', composto ao carón de Silvia, de Flow do Toxo, adiántanos algúns detalles.

Como se introduciu no rap? 
Desde sempre, desde pequeniña, escribo cousas, contos, poesías, até que coñecín o rap aos 14 anos. Como tiña amizades metidas na allada, intentei aprender a improvisar, mais daquela non me saía. Entón, pensei que non servía para iso e continuei escribindo máis contos, cancións, poemas, até que en 2016 autoeditei un libro, que foi como un punto de inflexión. 

E cando foi que enganchou o rap coa regueifa?
Despois da publicación do libro botei un tempo sen escribir até que, hai un par de anos, a raíz dun mestrado na Universidade, visitamos o centro de Séchu Sende para coñecer de primeira man o que el estaba a facer en materia de normalización lingüística. Nese momento coñecín a regueifa e flipei porque se xuntaron cousas coas que conectaba profundamente, a regueifa e o rap. Nese momento volvín encontrarme moi profundamente coas cancións que fixera antes. 

E de aí naceu o reto dos 21 días improvisando?
A partir de aí contactei con Alba María para que me aprendera a regueifar. Ela foi a miña referente, comprendín como a través da retranca podía devolver as bromas que me facían aproveitando os prexuízos sociais, é dicir, como podía responder eu ante as agresións. Tamén nesa época fun a un obradoiro de Noites Abertas, en Pontevedra, de free style, e xuntáronse varias cousas que me encantaban, o estilo e o flow do rap coa capacidade de resposta ante o feminismo da regueifa. Noutro encontro de regueifa Séchu Sende dixo "non existen a día de hoxe vídeos en Youtube de ningunha muller improvisando rap en galego". Tomeino como un reto e fixen eses 21 días improvisando, facendo free style. Ao final presenteino ao certame Youtubeir@s e gañei o concurso. Cando te expós nas redes tes un alcance moi forte, e estes días houbo rapazas que subiron improvisacións a raíz do reto "@ceibarimas", que está agora movéndose. 

Alén da vertente máis musical, tamén ten posto o foco no machismo das 'batallas de galo', e da música en xeral.
A raíz das violencias estruturais que hai, eu identifícome como non-home, como non-binario, dentro das batallas de galo vívese un ambiente moi violento no que che exixen demostrar que es o mellor. Cando unha persoa que non é home aparece nun ambiente así está moito máis exposta, exíxese máis. E non se trata tanto de talento porque todas as persoas, con algo de práctica, poden improvisar. Eu preséntome a batallas como activismo, para que existan mulleres nese ámbito. A improvisación é moi boa, pero as batallas de galos crean ambientes virulentos onde os prexuízos saen, esa competitividade é machista ou patriarcal. Machismo, sexismo, homofobia, está aí moitas veces. Eu procuro tratar de disociar o machismo da improvisación, e xa teño visto persoas moi diversas competindo en batallas.

Que nos podes adiantar do próximo proxecto musical?  
Chámase "Fastío" e é un tema que vai saír na próxima quarta feira, 8 de abril. É unha canción que fixen con Silvia, de Flow do Toxo, onde falamos de todas estas violencias, do cansas que estamos de vivir certas situacións, de poñer palabras a cousas invisibilizadas. É un tema de enfado desde a paz, desde a calma. Gravámolo com Lokutor (son) e Nadie (vídeo), de Yimiyourek, un colectivo que está facendo moitísimo polo rap en galego e dando visibilidade a rapeiras, que coñecemos Silvia e eu hai uns meses, un amor de xente. Rap con coidados, que fai moita falta. Xa a parte máis instrumental do tema é de Petrowski, que forma parte do grupo Ezetaerre.