Opinión

Lexitimidade

Son moitos, en democracia, os que confunden lexitimidade con democracia. Pódense facer mil malabarismos para tratar de meternos ambas as palabras como sinónimos. Nada máis afastado da verdade. A lexitimidade non deixa de ser a orixe (o «pedigrí») con que se presenta aquel que manda.

Son moitos, en democracia, os que confunden lexitimidade con democracia. Pódense facer mil malabarismos para tratar de meternos ambas as palabras como sinónimos. Nada máis afastado da verdade. A lexitimidade non deixa de ser a orixe (o «pedigrí») con que se presenta aquel que manda.

"O propio Deus que lexitimou a Franco, por tanto, lexitima o seu sucesor, o hoxe ex rei Juan Carlos, e así, como a lexitimidade do máis forte até que chega un máis feble, até chegar ao rei español Felipe VI".

O ditador Franco ensinábanos a súa lexitimidade en todas as moedas: «Caudillo de España por la gracia de Dios». A lexitimidade, a orixe do seu poder, era unha concesión divina, o propio Deus (acho que sería o Deus cristián) «decidiu» que o ditador fascista Franco se alzase en armas contra a lexitimidade dos votos da democracia republicana e organizase o poder do Estado baseado nunha lexitimidade medieval ou, mellor dito, ancestral: a lei do máis forte. O propio Deus que lexitimou a Franco, por tanto, lexitima o seu sucesor, o hoxe ex rei Juan Carlos, e así, como a lexitimidade do máis forte até que chega un máis feble, até chegar ao rei español Felipe VI.

En democracia a lexitimidade non pode vir da graza de Deus, nin esta graza pode ser votada para ser lexitimada. Así como non hai fillos ilexítimos e lexítimos, senón que simplemente hai fillos, a única lexitimidade en democracia é a dos votos; as outras están nos libros de historia.

Xa que logo, o «verniz «constitucional-democrático» da monarquía española deixa moito que desexar; abonda «riscar» un pouco, ou aplicar a «proba do algodón» para decatarnos que «algo fede», non só en Dinamarca. 

Comentarios