As negociacións entre sindicatos e o Ministerio de Administracións Públicas para crear unha regulamentación básica sobre o traballo a distancia, o coñecido como teletraballo, tiveron a súa primeira baixa ao anunciar a CIG que non asinaría o acordo que xurdira. Desde a central nacionalista recoñecen que se asumiron algunhas das súas alegacións na proposta inicial que Xabier Picón, responsábel da Área Pública deste sindicato, cualificou de “bastante cativa”.
Entre as modificacións figuraban a cuestión de que a Administración asumira os gastos de mantemento, dos equipos e das redes que se incorporou na parte dispositiva do estatuto básico da empregada e do empregado público. "Outras demandas, como a formación en competencias dixitais ou a prevención en riscos laborais querían que non fosen vinculantes", asegura Picón a Nós Diario, "mesmo o dereito á desconexión dixital que estaba regulado para a modalidade presencial, mais non para o teletraballo", engade.
Entre as demandas da CIG está a de que a lei inclúa a matización de que a modalidade de teletraballo non fose considerada ordinaria, nin absoluta. Isto é, cada Administración deberá analizar en cada ámbito e recoller, na normativa reguladora, a porcentaxe de servizos que poden desenvolverse a distancia, combinando a presencialidade e o teletraballo.
Situación na Galiza coa pandemia da Covid-19
"Cadaquén improvisou como quixo", afirma Picón para explicar a situación que se viviu estes meses coa pandemia da Covid-19 na Galiza, "era un pouco unha selva", resume. Para este sindicalista a falta desta regulamentación fixo que houbese Administracións que facilitaban medios e noutros casos as empregadas e os empregados públicos "tiveron que pór todo, desde equipos até programas e conexión".
En todo caso, cre que nas circunstancias actuais na maior parte de institucións públicas "é difícil facer teletraballo co alcance da totalidade da prestación, entre outras cousas por estar pendente o desenvolvemento da administración electrónica". Entende que cando todo o traballo estea dixitalizado "e un funcionario poida acceder ás bases de datos de toda a súa documentación, poderá facerse desde o domicilio".
Sinala que agora supón "ir buscar expedientes á Administración e levalos para casa, resolvelos e devolvelos fisicamente ás Administracións" polo que, sentencia, "iso non é o que se pretende co teletraballo".
A Xunta aínda non convocou a negociación
Na Galiza, a Xunta aínda non convocou a mesa para tratar este tema e algunhas organizacións sindicais xa amosaron o seu descontento. "Estamos preocupados", sinala a Nós Diario desde CCOO Emilio Doforno, "insistímoslle á Administración galega para que convoque con carácter urxente a mesa antes do 21 de setembro, cando remata a prórroga en relación ao teletraballo como consecuencia da pandemia da Covid-19", argumenta o sindicalista.
Desde esta organización apuntan que, coa experiencia destes meses, o sistema "debería flexibilizarse máis que até agora que se permite un máximo de dous días por semana", ademais de que desde a Administración se dote "dos medios que se precisen para o teletraballo ademais de realizar axustes técnicos no seu funcionamento".
Desde FeSP-UXT, Lino Díaz, considera "imprescindíbel unha rotación nos postos de teletraballo segundo sexan as unidades administrativas" algo que debería mudar no regulamento actual da Xunta para o traballo a distancia que é de 2013. "En xuño presentaramos unha proposta para actualizalo e non quixeron daquela, imaxino que por tema electoral", asegura o sindicalista a Nós Diario.