O maquinista do Alvia estaba a falar cun controlador de Renfe no momento do descarrilamento. Así se desprende das conversas recollidas nas dúas caixas negras do Alvia accidentado, e que nesta terza feira foron volcadas e transcritas nos xulgados de Compostela. Nesa conversa, e segundo se sinala desde o TSXG, o maquinista estaría a falar co operario da compañía sobre un plano ou papel, recibindo indicacións do camiño a seguir até chegar a Ferrol.
No informe afírmase que "minutos antes da saída de vía (o maquinista) recibiu unha chamada no seu teléfono profesional para indicarlle o camiño que tiña que seguir o chegar a Ferrol". A conversa mantíñase após recibir, 2 minutos antes do sinistro, o maquinista unha chamada no móbil corporativo de Renfe. Cómpre lembrar que na cabina dos comboios hai un sistema (coñecido como tren-terra) que é o que se emprega para estas situacións.
Segundos antes do accidente activouse o freno, reducindo a velocidade de 192 a 153 quilómetros no momento do descarrilamento
No propio manual de Renfe sobre uso de móbiles limítase o seu uso (e sempre o corporativo, o persoal está prohibido) a circunstancias moi específicas. En xuño de 2012, Renfe emite unhas recomendacións nas que limitaba o uso a tres supostos: emerxencias, averías e por fallo do sistema de cabina.
O tren Alvia circulaba a 192 quilómetros por hora intres antes de descarrilamento, e activouse un freno, reducindo a velocidade, de forma que no momento de saír da vía esta era de 153 quilómetros por hora.
O maquinista non falou da conversa na súa declaración perante o xuíz. Renfe nunca a mencionou nestes días
O freo activouse 250 metros antes da curva.