Comisariada polo escritor, xornalista e divulgador Manuel Gago e organizada pola Xunta, a súa descrición oficial é a da “premeira das tres grandes exposicións con motivo do Xacobeo 21, centrada nas relacións internacionais da Galiza e a súa presenza no mundo”. Gago explica que a iniciativa pretende entender a nación galega como “unha entidade dinámica en relación coa súa contorna”.
Para cumprir ese obxectivo, o discurso expositivo comeza na Prehistoria e chega á actualidade. E párase, eis a circunstancia máis vistosa da mostra, en numerosos obxectos emblemáticos, simbólicos, algúns dos cales estarán por primeira vez na Galiza. É o caso da Biblia Kennicott, alfaia da ilustración medieval facturada no século XV na Coruña e expulsada polo decreto antixudeu dos Reis Católicos. Ou da impresionante escultura A Santa, de Francisco Asorei, chegada do Uruguai.
Máis de 300 pezas organizadas en dous sectores fan parte de Galiza, un relato no mundo. O primeiro contén “as entradas”, é dicir, as achegas e inetraccións doutras culturas coa Galiza. O segundo, “as saídas”, as contribucións do país ao mundo. O Libro das Invasións -o relato de como Breogán chegou a Irlanda-, que por primeira vez sae de Dublín; ou a bandeira do Terzo de Galegos na Arxentina -un batallón que combateu as chamadas Invasións Inglesas que axiña habían derivar na Revolución de Maio e a independencia arxentina.
As reflexións de Galiza, un relato do mundo, que estará aberta até o 21 de abril de 2020, non só se realizan a partir destes obxectos históricos. Tamén se poñen en custión ideas preconcibidas sobre Galiza e elabóranse xenaloxías doutras, como a de fin do mundo. “A mostra quere fuxir do esencialismo e comprender a conformación da identidade nacional galega como algo dinámico e en relación coa súa contorna”, explicou ao semanario Sermos Galiza Manuel Gago nunha reportaxe que recolle o seu último número, o 372, desde o 14 de novembro nos quioscos.