O ‘apagamento’ da Xunta sobre as súas relacións con lobbies e grupos de presión

Unha proposición de lei do grupo socialista pide ‘luz e taquígrafos’ sobre as relacións destes grupos co goberno galego e advirte que a negativa do PP a dar este paso “sementa dúbidas”. Sobre a mesa, casos como Ence ou a patronal do xogo.

lobby grupo presión

Móvense como peixe na auga entre os resortes do poder, teñen acceso privilexiado aos centros de decisión política, dispoñen de persoal preparado, así como de fondos inxentes, e teñen gran capacidade de influencia. Son unha presenza sen a que non se pode entender a política estadounidense e que así se recolle en múltiples filmes e series. Mais os ‘lobbies’ ou grupos de presión non se limitan a actuar en Estados Unidos. O negocio da presión e da influencia non é algo novo. Xa na Grecia clásica os sofistas ofrecían os seus servizos a persoas interesadas para argumentar a prol dunha ou outra causa. Porén, non é até o S. XIX cando se pode falar do lobby no sentido moderno. Para David Caldevilla, autor de ‘Historia de los Lobbies’, “é un fenómeno intimamente ligado aos réximes parlamentares da era industrial”.

O PSdeG presentou unha proposición de lei para que se regule e haxa ‘luz e taquígrafos’ nas actividades destes grupos de presión no que ten a ver nas súas relacións co goberno galego. O deputado Díaz Villoslada defendeu a proposta para aclarar se a Xunta se limita a xestionar as contas ou está xestionando as contas que lle interesan aos grupos de presión”.

Catalunya, Nafarroa ou Valencia teñen regulado a actividade destes grupos, o que invalida o argumento dado polo PP galego en máis dunha ocasión de falla de competencia autonómica para lexislar sobre estas actividades

Portas xiratorias

Puxo como exemplo o parlamentar socialista o caso de Ence, “paradigmático de portas xiratorias e interaccións” entre unha empresa favorecida pola xestión do PP e nutrida de altos cargos dese partido entre os postos directivos. Advertiu tamén que hai actualmente “moitos despachos coñecidos fichando a responsábeis políticos”, e puxo como exemplo Cuatrecasas ou Garrigues, e sinalou en Galiza o caso da patronal do xogo Cejuego e os seus contactos cos responsaábeis políticos de cara á nova Lei do Xogo.

Territorios como Catalunya, Nafarroa, Aragón, Castela A Mancha ou Valencia teñen regulado a actividade destes grupos, o que invalida o argumento dado polo PP galego en máis dunha ocasión de falla de competencia autonómica para lexislar sobre estas actividades.

As propostas

A proposición pedía incorporar á normativa galega “a regulación do que a doutrina denomina habitualmente pegada normativa, e que fai referencia á publicidade dos contactos que a administración pública manteña cos grupos de interese” durante a elaboración das normas. Estes deberán reflectirse, dixo, “nun informe que se publicará no Portal de Transparencia da Xunta, co obxectivo de asegurar que a influencia sexa transparente e non desproporcionada”.

O texto que presentou o parlamentar socialista establece ademais un Rexistro de grupos de interese público e gratuíto, así como das súas actividades diante da Xunta, ou a coordinación e control do relacionado con eles por parte do Valedor do Pobo.

Cómpre lembrar que en marzo de 2016 a Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV) aprobou crear un rexistro oficial de lobbies. Este rexistro de carácter voluntario, público e gratuíto quería ser un primeiro paso para lexislar o exercicio profesional dos grupos de interese e de presión, regulados desde hai tempo nos Estados unidos e na unión Europea mais que no Estado español estaba a ermo. No oficialmente denominado Rexistro de Transparencia que impulsou a CNMV figuran ao pouco de se crear inscritas cinco entidades galegas: a patronal inmobiliaria, empresas de comunicación e profesionais independentes. Non estaban, desde logo, todas as que son.  

Comentarios