Diante da crise provocada pola pandemia, a AS-PG, un movemento de renovación pedagóxica galego que traballa na procura dun ensino galego público e de calidade, salienta que "non hai ensino de calidade sen aulas, os nenos e as nenas, as interaccións que se producen entre eles, o respecto aos diferentes ritmos de aprendizaxe, o normalizar a diferenza, contaxiar emocións, crear coñecemento a partir da escoita activa... non se poden desvincular da educación".
A asociación defende, neste sentido, a formación do profesorado e chama a mestres e mestras a "parar". "Sexamos coherentes contaxiando tranquilidade, provocando o aburrimento (claramente infravalorado), freando o estrés", propón, a través un comunicado asinado pola mestra Ana López Rico, integrante na Xunta Directiva da AS-PG.
"Vivimos nun tempo, especialmente este inmediato, no que reivindicamos a axuda, a solidariedade, a necesidade das demais, e, en contraposición, volvemos a un ensino reprodutivo, sectario, excluínte e pouco garante, movidos pola aura de modernidade que agochan os medios tecnolóxicos, e polo medo a ser cuestionados e cuestionadas", advirte.
Neste sentido, a AS-PG cre necesario deterse para "recuperar o ensino cando as condicións sexan as precisas". "Precisamos parar para non desfacer o feito, para non desandar un camiño que estaba empezando a construírse, precisamos parar para non afogar as familias (elas non teñen que facer o noso traballo, nós non facemos o delas) e para non cargar nada máis sobre as costas das mulleres, vítimas tamén nesta situación da culpabilidade de ter que ser todo sen poder ser elas. Só así, poderemos recuperar o camiño con todas as garantías precisas para seguir", demanda a entidade.