Corría 2007 cando a firma francesa de bolsos e maletas de luxo Loius Vuitton lanzaba unha polémica campaña publicitaria ambientada na caída do muro de Berlín. O seu protagonista era, precisamente, o derradeiro mandatario da URSS, Mijaíl Gorbachov.
Na imaxe apréciase o ex presidente soviético na parte traseira dun automóbil de época que circula xunto o muro de Berlín, cunha maleta de Vuitton ao seu carón. O lema da publicidade reza: “Viáxase para descubrir o mundo ou para cambialo? Muro de Berlín. De volta dunha conferencia”.
Segundo ten publicado o diario francés Le Monde, foi Gorbachov quen deu a idea de localizar a escena no muro de Berlín e destacaría o importante que foi para el ter contribuído á súa caída en 1989.
A fotografía tomouna unha das creativas máis prestixiosas do sector, a estadounidense Annie Leibovitz, quen tamén retratara no marco da campaña publicitaria da firma de luxo francesa os tenistas André Agassi e Steffi Graf abrazados nun sofá dun cuarto dun hotel de Las Vegas e a actriz Catherine Deneuve nunha estación de tren parisina.
A retribución recibida foi parar á fundación creada polo propio Gorbachov. E, segundo a firma francesa, foi precisamente o destino dos fondos o que o levou a aceptar a campaña publicitaria.
Pizza Hut
Mais para anuncio comercial polémico o protagonizado polo ex líder soviético para a marca estadounidense Pizza Hut. No spot publicitario, Gorbachov e a súa suposta neta chegan a unha sucursal da pizzería en Moscova.
Varios comensais recoñéceno e os de maior idade repróchanlle o caos en que está sumido Rusia. Os mozos, pola contra, salientan a liberdade que supuxeron as políticas do ex presidente soviético.
Mikhail Gorbachev in Pizza Hut commercial, 1997. pic.twitter.com/lzDpNYn9Zs
— Soviet Visuals (@sovietvisuals) August 31, 2022
“Grazas a el temos moitas cousas... como Pizza Hut”, contesta a aparente matriarca da familia, á que todos os comensais contestan cun “brinde” en honor a Gorbachov cos seus anacos de pizza.
O spot foi retransmitido internacionalmente mais nunca viu a luz en Rusia, segundo Newsweek.
Nunha entrevista para Sputnik, Pável Palázhchenko, portavoz da Fundación Gorbachov, explicou por que o político aceptou filmar estes comerciais contrarios ao defendido polo socialismo. O destino dos fondos foron organizacións benéficas que axudaban, entre outros, nenos e nenas enfermas de leucemia.