Ás 15.10 do 13 de novembro de 2002 unha vía de auga afectaba dous tanques do Prestige, o buque petroleiro que provocaría a maior catástrofe ecolóxica no país e unha das maiores mobilizacións sociais, artelladas ao redor da plataforma Nunca Máis. As erradas decisións políticas adoptadas desde o Goberno central e tamén desde a Xunta de Galiza magnificaron os danos do que podería ser un accidente marítimo até o converter nun atentado ecolóxico e social.
Aínda que cada ano pasan pola costa galega máis de 40.000 mercantes, moitos deles con mercadorías perigosas, o Goberno central non contempla o traspaso das competencias
14 anos após, Galiza segue sen contar coas competencias necesarias para afrontar un accidente das características do Prestige. A falta de medios e toma de decisións en Madrid impedirían actuar coa axilidade que requiren as actuacións de emerxencia. Así, e aínda que cada ano pasan pola costa galega máis de 40.000 mercantes, moitos deles con mercadorías perigosas, o Goberno central non contempla o traspaso das competencias en materia de seguridade marítima a Galiza.
Un plano con eivas
Aínda que se deron pasos a nivel lexislativo, o risco dunha nova marea negra persiste e as demandas de colectivos implicados na mobilización social que seguiu a catástrofe do Prestige, como a plataforma Nunca Máis, non foron atendidas. O Plano de Continxencia contra Contaminación Mariña Accidental (Camgal), derivado das obrigas impostas na Directiva 2009/17 sobre seguridade marítima en Europa, conta con lagoas significativas.
O Camgal non recolle os portos refuxio, de maneira que non se designan os lugares da costa aos que deberían achegarse os buques en problemas. Serían, outra vez, os mandos políticos, e desde Madrid, quen decidiran cara a onde debería dirixirse o barco. Aliás, as bases loxísticas en que se localizan ferramentas como barreiras anticontaminación para facer fronte a un accidente atópanse en Vigo, Cambados, Ribeira e na Pobra, malia que a maior incidencia de tráfico marítimo se produce na Costa da Morte (cada día pasan polo corredor de Fisterra 30 buques con mercadorías perigosas).