NESTE A FONDO

Vietnam, corenta anos despois da guerra

Vietnam proeu, como ningunha outra guerra, nas conciencias occidentais. No A Fondo que publicamos o 7 de maio lembramos os comos e, sobre todo os porqués, e as consecuencias.

capa 380

Finaba abril de 1975 cando o exército do Vietcong entraba no palacio presidencial de Saigón. A imaxe simbolizaba o punto e final a un conflito que, durante décadas, arrasara o país. Corenta anos despois rememoramos no A Fondo desta semana a guerra do Vietnam, un dos conflitos máis icónicos do século XX e quizais dos que máis conciencias removeu.

Foi a loita pola liberación nacional dun país que primeiro houbo de expulsar ao exército colonizador francés e, despois, loitar pola súa reunificación, escindido por un paralelo entre o Vietnam do Norte e o Vietnam do Sur. Foi tamén, un sanguento taboleiro no que Estados Unidos chegou a descargar até sete millóns de bombas para impedir que o territorio entrara no bloque comunista e que, tras del, foran outros estados asiáticos que seguiran o exemplo.

No A Fondo desta semana, coordenado polo historiador Xosé Antonio Tizón e a historiadora Ana López Formoso, afóndase no contexto da guerra de Vietnam, nas causas que levaron ao conflito, nas repercusións do mesmo, e na importancia que a educación e a creación artística tiveron como armas de loita.

"Xestado nas loitas descolonizadoras e enquistado nas batallas da Guerra Fría, a guerra alongouse en Vietnam durante trinta anos"

“A imposibilidade de USA de saír de Vietnam sen unha derrota levou á táctica de search and destroy: matar inimigos para fundir a moral das tropas do Vietcong”, explica Tizón nun artigo no que afonda nas causas e o desenvolvemento dun conflito que, xestado nas loitas descolonizadoras e enquistado nas batallas da Guerra Fría, alongouse durante trinta anos. O historiador afonda no que de guerra de liberación nación e de principio de dominó houbo tras o conflito.

Parte importante da guerra do Vietnam xogouse no terreo do simbólico. Foi unha das guerras máis relatada, máis fotograda e máis filmada. Do modo en que ficou plasmada nas máis diversas disciplinas artísticas, e do como a propia arte axudou a remover conciencias, fala neste A Fondo Ana López Formoso.

Pecha o suplemento o poeta Cesáreo Sánchez Iglesias, presidente da Asociación de Escritoras e Escritores en Lingua Galega, quen repara no papel que a educación tivo na loita do Vietnam do Norte. Nas escolas, os nenos e as nenas aprendían a coñecer a súa historia e a súa literatura. A arte e a cultura eran, en verbas de Ho Chi Ming, outra fronte de loita. “Antes do amencer que traía os bombardeos, todo o país era un ir e vir de vagalumes,nenos e nenas con lampadiñas para ir a escola”, describe Sánchez Iglesias.

A INFORMACIÓN GALEGA ESTÁ NA TÚA MAN!

Subscríbete ao noso boletín de novas.

Date de alta de balde e recibirás unha selección dos nosos artigos para saberes o que acontece.

Máis en Só en papel
Só en papel
Máis un número do Sermos Galiza saído do forno. Falamos das persoas sen fogar no noso país, entrevistamos Francisco…
Só en papel
Máis un novo número saído do prelo. Falamos das perto de 7.100 persoas que contan en Galiza cun patrimonio superior aos 700 mil…
comentarios