Os tribunais territoriais adoptan decisións diferentes sobre as restricións e adiantan o caos

O decreto lei aprobado esta semana polo Goberno do Estado mantén a confusión sobre as restricións que os territorios poden aplicar, con resolucións contraditorias entre tribunais superiores e sen unha doutrina unificada á vista até o paso das semanas, o que limita a capacidade de acción contra a Covid-19.
Praia en Barcelona onte. O control da capacidade é unha das restricións que os territorios manterán. (Foto: David Zorrakino / Europa Press)
photo_camera O control da capacidade é unha das restricións que os territorios manterán. (Foto: David Zorrakino / Europa Press)

O final do estado de alarma a partir das 23:59 desta noite abre unha situación en teoría prevista pola aprobación dun decreto lei esta semana que a regula, mais que na práctica está inducindo á confusión en boa parte dos territorios do Estado, onde os mesmos tribunais están impulsado medidas contraditorias entre si.

No caso das Illas Balears ou do País Valencià, os seus tribunais superiores autorizaron medidas como o toque de recoller e limitacións nas reunións sociais; mentres que en Euskadi, cuns datos epidemiolóxicos sensibelmente peores, o Tribunal Superior de Xustiza do País Vasco resolveu que non poden manterse nin toque de recoller nin as limitacións nas reunións, argumentando que isto afectaría a dereitos fundamentais recollidos na Constitución, polo que sen estado de alarma sería ilegal que permitisen o desenvolvemento destas medidas.

Isto levou o lehendakari, Íñigo Urkullu, a rexeitar o decreto de máis medidas de control da situación derivada da pandemia da Covid-19 se non contan con garantías xurídicas para manter a súa vixencia, á par que explicaba que non sería responsábel asumir o “risco” de aplicar estas restricións se cabía a posibilidade de que fosen rexeitadas polos tribunais de xustiza.

A meirande parte dos territorios renunciaron por recomendación dos seus servizos xurídicos a solicitar que se manteña o toque de recoller, non así Nafarroa e Canarias, que o manterán a expensas de que o seu tribunal superior decida se o suspende.

Unificar medidas

Á espera de que estas medidas cheguen ao Tribunal Supremo, que recibiu o encargo de “unificar” as distintas restricións que se poidan propor, polo de agora só as medidas de redución de capacidade e de control horario conta coa aprobación xeral dos tribunais superiores.

O decreto aprobado polo Goberno reduce os prazos do recurso de casación para que o Supremo poida responder dúas semanas despois da solicitude, o que imposibilita que as medidas se unifiquen nos vindeiros días.

O Supremo cuestiona o decreto lei do Goberno do Estado

O Tribunal Supremo, primeiro por medio do presidente da Sala do Contencioso Administrativo, César Tolosa, e despois por medio dun informe interno desenvolto polo Gabinete Técnico, revélase contra o decreto lei impulsado polo Goberno do Estado, cuestionando “a constitucionalidade da posición institucional na que se veñen situar os tribunais de xustiza, como unha sorte de copartícipes executivos no proceso de adopción de medidas administrativas”.

Amais, advirten que non é seguro que rematen por fixar unha posición común entre as medidas dos territorios contra a Covid-19, polos requisitos que implica o recurso de casación, ademais de pór en dúbida  que o decreto lei sexa a vía lexislativa axeitada, ao tratarse de restricións de dereitos fundamentais.

Comentarios