O borrador de acordo da COP26 renuncia ao límite de 1,5ºC na suba da temperatura

Os países máis industrializados pretenden reducir as súas achegas cando non foron quen de cumprir os compromisos económicos que asinaran en 2009, ao tempo que países como Australia e Arabia Saudita pulan para que non se limite o uso do carbón e dos combustíbeis fósiles.
Incendio en febreiro en Australia. O quecemento global produce un aumento dos eventos climáticos extremos. (Foto: PR image / DPA)
photo_camera Incendio en febreiro en Australia. O quecemento global produce un aumento dos eventos climáticos extremos. (Foto: PR image / DPA)

1,5°C de incremento da temperatura con respecto aos niveis preindustriais (1850-1900). Este é o limiar marcado pola ciencia para ser quen de adaptarse e mitigar o avance das consecuencias do cambio climático, así como a cifra arredor da cal estivo pivotando a COP26 á hora de tomar medidas nos vindeiros anos.

Porén, o borrador feito público esta cuarta feira pola Organización das Nacións Unidas (ONU), sobre o que se negociará até mañá, o último día da conferencia sobre o clima, conserva a mesma proposta de acordo que foi asinada en París en 2015, remarcando o “obxectivo global a longo prazo de manter o aumento da temperatura media por debaixo dos 2°C e a esforzarse para limitalo a 1,5°C” até final de século.

Malia iso, o documento desenvolto por Alok Sharma, presidente da COP26 e ministro británico de Estado para o Desenvolvemento Internacional, recoñece que o impacto do cambio climático será “moito menor se a temperatura medra 1,5°C comparado cos 2°C”.

Cando xa nos situamos nun acrecentamento de 1,09°C, segundo o Panel intergobernamental sobre cambio climático da ONU, o texto asume que estamos na “década crítica” e que mitigar até grao e medio a suba “require reducións rápidas, profundas e sostidas dos gases de efecto invernadoiro”, acompañadas dunha diminución do 45% nas emisións de CO2 en 2030 con respecto a 2010 e chegar a cero emisións en 2050.

Ademais das críticas de distintas entidades en defensa do medio ambiente, o bloque dos países menos desenvoltos cuestiona as intencións dos países máis industrializados, principais responsábeis do quecemento global, que amosan “unha desconexión entre as declaracións públicas e o que está a suceder nas negociacións”, sostivo en Le Soir o presidente do bloque e secretario da Comisión de Medio Ambiente de Bután, Sonam Phuntsho Wangdi. 

Financiamento

O borrador revela a “preocupación” polos fondos necesarios para impulsar os procesos de adaptación e mitigación do cambio climático, e fai un chamamento aos países máis industrializados para incrementar “de maneira urxente” as achegas.

Asemade, salienta que estes Estados non cumpriron o compromiso de mobilizar 100.000 millóns de dólares anuais (86.000 millóns de euros). De feito, pretenden restrinxir unha meta que non acadaron e “están falando agora de 80.000 millóns de dólares”, denunciou Lamin B. Dibba, ministro de Medio Ambiente de Gambia, a Al Jazeera.

A pesar disto, a proposta inclúe tímidos avances. Os territorios menos desenvoltos estiveron premendo durante a COP26 para que se forzara o adianto das metas fixadas para 2030, informa The Guardian. Nese sentido, no borrador reclámase que os Estados “revisen e fortalezan” para finais de 2022 os propósitos asumidos nun inicio, reducindo emisións e estabelecendo obxectivos máis estritos no que atinxe á loita contra o cambio climático.

Outra das novidades que presenta o escrito é a mención á necesidade de “acelerar a fin do carbón e dos subsidios aos combustíbeis fósiles”, mais só “convida” os países a valorar novas oportunidades para reducir emisións, tras o bloqueo que lideran Australia e Arabia Saudita, destaca a BBC, para asumir compromisos neste eido.

Alemaña, Francia e os EUA non queren limitar os combustíbeis fósiles

30 Estados e 6 fabricantes de coches asinaron onte na COP26 un acordo para que “as vendas de camionetas e coches novos sexan cero emisións a nivel mundial en 2040, e a máis tardar en 2035 nos principais mercados”.

O sector do transporte provoca o 20% das emisións de gases de efecto invernadoiro, e o 90% representa o tráfico por estrada. Este pacto -non vinculante- non foi asinado polos Estados Unidos, Alemaña ou o Estado español.

Comentarios