En só 24 horas o xuíz instrutor do caso de Angrois, Luís Aláez, respondeu á última proba achegada polo avogado da defensa. E fíxoo para requirir a Renfe toda a información relativa ás advertencias lanzadas polo xefe de máquinas de Ourense, cando hai dous anos, sinalaba nun correo electrónico enviado ao seu superior --e que tería sido tratado polo órgao de dirección da propia Renfe-- que as deficientes medidas de seguridade na liña de Alta Velocidade que une Ourense e Compostela impedirían evitar un accidente ferroviario de non se producir unha redución da velocidade que, advertía, era "brusca".
Aláez fixa en tres os días que outurga a Renfe para recompilar a documentación relativa a aquelas xuntanzas directivas en que se tiver tratado a perigosidade da curva da Grandeira e a falta de sinalización nos quilómetros anteriores á mesma. A decisión do xuíz evidencia o xiro que pedou a investigación a pasada quinta feira após a aparición deste novo documento no que se espella que as escasas medidas de seguridade do tramo non terían sido corrixidas por Renfe embora ter constancia --mesmo por parte de especialistas-- de que, se se producir un erro humano "xa nada se poderá facer", como indicou o xefe de máquinas dous anos antes do accidente.
Adif di que non coñeceu as advertencias até hai un mes
A entidade pública responsábel da xestión dos camiños de ferro no Estado español, Adif, asegurou após coñecerse o correo electrónico remitido polo xefe de máquinas de Ourense --con data de decembro de 2011-- que non tivo constancia das advertencias até hai un mes.
Desta maneira, o Adif bota balóns fóra a respeito das posíbeis responsabilidades que se puidesen derivar das súas decisións. Porén, o xuíz exixe que lle sexan remitidos os informes nos que a entidade dá conta do tratamento desas advertencias nas súas reunións.
BNG e AGE demandan unha comisión de investigación
Pola súa banda, o grupo parlamentar do BNG no Pazo do Hórreo, solicitou --máis unha vez-- a creación dunha comisión de investigación arredor do sinistro ferroviario acontecido o 24 de xullo de 2013 face o "revelador documento" achegado pola defensa. Unha proba que, dixo Francisco Jorquera, "contradí as declaracións dos responsábeis de Adif".
Neste senso, o Bloque considera que os datos que se van coñecendo amosan claramente as deficiencias das medidas activas e pasivas de seguridade, así como o control das mesmas, e as deficiencias no propio deseño da rede e das súas condicións materiais e técnicas, polo que demandan a abertura dunha investigación parlamentar coa que dirimir as posíbeis responsabilidades políticas que por acción ou omisión non tivesen evitado o descarrilamento do Alvia no que faleceron 79 persoas. Mais tamén, explicaron desde a organización frontista, que contribúa a esclarecer o acontecido pois "as persoas afectadas polo sinistro e o conxunto da cidadanía galega esixen e precisan coñecer as causas do accidente", sinalaron.
Tamén así, desde Alternativa Galega de Esquerda o deputado Antón Sánchez sinalan que os correos electrónicos entregados ao xuíz Aláez evidencian que "a curva tiña problemas e que houbo profesionais que avisaron dos mesmos" polo que demandan @s responsábeis polític@s que dean as correspondentes explicacións.