Unha empresa galega supera a crise da construción desde O Porriño co pavimento 'intelixente'

Prosistemas foi quen de multiplicar por 3 a súa facturación e duplicar o seu cadro de persoal desde 2008, desafiando a crise. A empresa do Porriño é líder en pavimentos industriais e comerciais en Europa a base de, recoñecen, ''inconformismo, I+D+i e esforzo''.

prosistema

Unha empresa con sede central no polígono da Granxa, no sur de Galiza, ten unha carteira de clientes nas que están algunhas das máis grandes (e coñecidas) multinacionais do mundo: desde Inditex a Ikea. Son só dous nomes nos centos de compañías, firmas e empresas que confían en Prosistemas, un nome que é sinónimo do “chan do século XXI” e “pavimentos intelixentes”.

Prosistemas naceu vai para 30 anos, creada por tres socios. Especializados no pavimento continuo de formigón e de resinas tanto para uso industrial como comercial. En 2008 a súa facturación era de cinco millóns de euros e tiña 40 empregados. Na actualidade, e malia atravesarmos unha crise sen precedentes que golpea especialmente a construción, Prosistemas factura 14 millóns de euros e o seu cadro de persoal é de 76 persoas. E que fai? Pavimentos. Mais pavimentos de calidade e con propiedades únicos. Non se manchan nin raian, entre outras cousas. Prosistemas ten máis de 12 patentes neste campo.

Confianza

O profesor de Economía Financeira da Universidade de Vigo Francisco Xavier Martínez explica este éxito fronte á crise en tres factores: inconformismo (“é o motor, Prosistemas non se quedou no fácil nin quixo ser unha sub-contrata”), aposta na innovación e o compromiso de tod@s os que integran a empresa.

Para Jesús Díez, do Instituto Español do Cemento, elementos como “a profesionalidade” e non dubidar en facer do I+D+i un elemento clave explican que Prosistemas sexa unha “empresa de moito éxito”.

“Servizo e calidade”

Eusebio Rey Cachafeiro é o director xeral da empresa situada no Porriño. “Nacemos na crise dos 80, cando quedamos sen os nosos traballos e dixemos: hai que tirar para diante”. Desde entón e até a actualidade, un camiño marcado por unha idea: “sempre tivemos claro ir ao usuario final, que é quen valora servizo e calidade. Se traballas para un intermediario, este só mira polo beneficio”.

Con esa filosofía foron medrando e teñen de clientes a Endesa, Leroy-Merlín,..e traballan en diferentes países do mundo. Posúen laboratorio propio e o I+D+i é marca da casa.

Cren que se pode vencer a crise: “Os galegos fomos toda vida tenaces, capaces, duros. Temos que salvarnos nós mesmos”. 

Comentarios