luns 25.05.2020

Consumo estuda unha vía extraxudicial para garantir as indemnizacións ás viaxeiras

Moitas das afectadas vense obrigadas a acudir á vía xudicial para reclamar os seus cartos.
Avións de Ryanair (arquivo).
Avións de Ryanair (arquivo).

Milleiros de persoas quedaron sen poder realizar as viaxes que tiñan programadas por culpa da pandemia da COVID-19. Moitas delas aínda non recuperaron os seus cartos, pero a solución podería estar próxima. O ministro de Consumo, Alberto Garzón, recoñeceu que está a traballar coa Axencia Estatal de Seguridade Aérea (Aesa) un mecanismo extraxudicial "vinculante" para garantir que as compañías aéreas aboen as indemnizacións pola supresión dos voos anulados.

Segundo asegurou o ministro en sede parlamentaria, "as aeroliñas teñen a obriga legal de devolver ese diñeiro".

Neste senso, Garzón sinalou que o seu departamento "vai traballar para a devolución deses cartos". "Falamos dun contrato que está pago pero non tivo a prestación dese servizo. É evidente e de sentido común", engadiu.

Con todo, recoñeceu que, pese existir esta obriga legal, a ausencia de mecanismos extraxudiciais "que obriguen esas empresas", leva o consumidor, en caso de que non haxa unha resolución rápida, a "ir aos xulgados".

"É un percorrido tan custoso, en tempo e cartos, que a maior parte da xente non o percorre, de tal maneira que as aeroliñas saen impunes, porque a barreira de entrada é moi alta", afirmou.

Viaxes combinadas

Na súa comparecencia ante a Cámara Baixa, o ministro tamén se referiu ás viaxes combinadas, nas que polas características deste sector, con intermediarios, a exixencia de devolución de cartos pode levar a que as operadoras queden "atrapadas", sen ter percibido cartos do seu provedor, pero coa obriga legal de reembolsarllos ao consumidor, provocando unha suspensión de pagos ou mesmo levando a empresa a quebra.

Por iso, explicou o ministro, o Goberno español posibilitou unha alternativa na negociación co consumidor, que consiste en ofrecer á clientela afectada un bono cun ano de duración, co fin de permitir un "tempo suficiente para axustar a situación económica destes actores".

O titular de Consumo destacou que esta medida permite dar máis tempo para facilitar as devolucións e garantir que, no caso de que existan as compensacións entre intermediarios, a devolución faise efectiva, xa que no caso de non usar este bono nun ano, o importe do mesmo deberá ser reembolsado.

Consumo estuda unha vía extraxudicial para garantir as indemnizacións ás viaxeiras
comentarios