Falamos con Xesús Pastoriza cando este está a piques de entrar nunha nova xuntanza coa Consellaría para tentar poñer fin á greve do transporte de viaxeiros. “É unha reunión sorpresa, non contabamos con ela”, recoñece o responsábel de transportas da CIG, un dos tres sindicatos –canda CCOO e UXT- que protagonizan os paros no sector.
-A partir das doce da noite desta segunda feira comeza unha greve que pode enlazar co paro indefinido a partir do día 13 aprobado por unanimidade polos traballadores e que vai ter consecuencias importantes. Como se chega aquí?
-Estamos aquí por unha forma de traballar da Consellaría de Infraestruturas absolutamente absurda. Optaron por traballar e decidir en solitario. Nós formulamos desde o principio unha mesa tripartita (administración, patronal, sindicatos) para tratar este tema e desbotárono, fixeron uns plans descabellados, sen pés nin cabeza. Convocamos greve e a partir de aí si que nos chamaron para empezar a negociar, poñendo certas cuestións riba da mesa mais que non abondan.
-Neste tempo, porén, houbo avanzos nas negociacións entre Xunta e sindicatos, mais non foron abondo para rematar coa greve, que agora pasa ser indefinida... Que fai falla para unha desconvocatoria?
-Tería que haber unha retirada dos plan de transporte. Cuestións como a subrogación son positivas, non se pode negar, traballar nesa liña pode levar a algo, mais ten que haber máis. Nós a sexta feira pasada demos por rematadas as conversas mais sorpresivamente volvéronnos chamar para hoxe [segunda feira].
-Mais como se pode solucionar este conflito, que pasos se deben dar?
-Nós queremos que retiren o plan de transporte
-Mais unha vez que o Consello da Xunta licitou as concesións iso semella case imposíbel
-Certo. En calquera caso, teñen que garantir que as condicións dos traballadores continúen exactamente igual aínda que haxa novos contratistas, e iso non o temos garantido, non o temos claro. Non nos deixan coñecer os contratos novos e non podemos saber canta xente van contratar comparada coa actual. Ademais, entendemos que non hai unha dotación económica suficiente para garantir que se subrogue 100% do cadro de persoal. O escollo principal neste sentido é que se garanta o volume total de emprego e que se garanta unha partida económica que garanta iso.
- Desde a Xunta tense criticado que neste conflito sindicatos e patronal “vaian da man”...
- Coincidimos coa patronal en criticar e rexeitar o plan de transporte da Xunta. Cando patronal e sindicatos rexeitamos o plan, este moi bo non ha de ser. Agora, nós temos enfrontamentos coa patronal, aí está a loita polos convenios. E esa é a segunda pata da mesa, nós non imos levantar a convocatoria da greve se non hai avanzos importantes nos convenios.
- Após o consello da Xunta da pasada quinta feira, aprobando a licitación do plan de transporte, semella que non hai moita marxe de manobra...
- Non deixa de sorprender que a Xunta fixera todo tan rápido a respecto do plan de transporte. Por outra parte , non é tanta sorpresa se vemos que leva actuando con prepotencia nesta cuestión desde o primeiro día. Apostaron no “aquí mando eu” e punto.
- Por que ese rexeitamento frontal ao plan da Xunta?
- É un plan parcial, que vai crear dúas realidades paralelas nos traballadores: os dos novos contratos e os dos vellos contratos, con condicións distintas para uns e outros. Non está ben deseñado, leva aparellado meter transporte escolar e de liña no mesmo paquete, o que non nos parece correcto.