As autoestradas sopesan levar ao Goberno español aos tribunais ao recortar a súa compensación pola crise

O Executivo introduciu "por sorpresa" e por Real Decreto Lei un cambio no sistema de compensación ás vías de pagamento.

Autoestrada AP-9 ao seu paso por Compostela (Arxina)
photo_camera Autoestrada AP-9 ao seu paso por Compostela (Arxina)

As sociedades concesionarias das autoestradas de peaxe barallan levar o Goberno estatal aos tribunais por tratar de recortar a eventual compensación que lles corresponda polo impacto ocasionado pola crise ao cambiar "por sorpresa" e por Real Decreto Lei o sistema para determinar estas compensacións.

Así o indicou a Confederación Nacional da Construción ( CNC), para quen esta modificación constitúe unha "vulneración de dereitos e principios constitucionais, como son os de seguridade xurídica, igualdade de trato e non confiscación de bens e dereitos".

"Trátase dun cambio das regras do xogo a metade de partido e de  reinventar o xa inventado para beneficiar a unha das partes", indicou a Europa  Press o presidente da  CNC, Juan Francisco  Lazcano, quen asegura que a modificación implica unha "diminución importante", nas posíbeis compensacións.

"Aboca ás empresas inxustamente prexudicadas a acudir aos tribunais para a defensa dos seus dereitos", asegurou.

O Goberno introduciu na Real Decreto Lei de medidas de apoio ao sector os transportes aprobado o pasado 7 de xullo un artigo que fixa as condicións polas que as autoestradas de peaxe poden reclamar compensacións pola crise.

En virtude deste artigo, o Goberno estatal acouta os requisitos para que as autoestradas poidan reclamar pola situación xerada pola pandemia ou as medidas articuladas para loitar contra a mesma.

Así, desbota que se poidan pedir "por danos por forza maior ou sobre o restablecemento do equilibrio económico que, no seu caso, puidesen ser aplicables aos seus contratos".

Desta forma, as empresas non poden reclamar no caso de que, a pesar de caidas no tráfico de máis do 80% rexistrados polo confinamento e a crise, contabilizasen unha marxe de explotación positivo.

Como marxe de explotación entende a diferenza entre ingresos e gastos sen incluír amortizacións nin provisións, e sen considerar ingresos e gastos de investimento ou financiamento, moratorias ou condonacións pactadas polo concesionario ou salarios dos traballadores incluídos en  ERTE.

No caso de que esta marxe sexa negativa, compensaráselle para que esa marxe sexa cero ou para cubrir a diferenza co do mesmo período do ano anterior.

Abertis,  Itínere (grupo ao que pertence a AP-9) e  Cintra (Ferrovial), xunto con fondos internacionais, son actualmente os principais concesionarios de autoestradas no Estado, tendo en conta que o Estado controla nove vías que crebaron na anterior crise.

Comentarios