As críticas ao responsábel de comunicación do Celta abren o debate da lingua

As redes sociais son o espello dunha marca e poden servir para mellorar a imaxe a quen representan. A notábel redución da presenza da lingua galega nas redes sociais do Celta de Vigo, o club galego con máis seguidores, provocou a reacción de seareiras e seareiros reivindicando o sentimento da entidade celeste. 
Os xogadores do Celta coas camisolas recollendo palabras galegas con motivo do Día das Letras Galegas 2021 (RC Celta de Vigo).
photo_camera Os xogadores do Celta coas camisolas recollendo palabras galegas con motivo do Día das Letras Galegas 2021 (RC Celta de Vigo).

A imaxe exterior dun club ten moito que ver, nos últimos anos, con como se mostra a través das redes sociais. Se falamos de deportes como o fútbol, con milleiros de seareiras e seareiros, o coidado de como se transmite pasa a ser fundamental pola facilidade de viralizar unha mensaxe ao conxunto da sociedade. Por este motivo causou primeiro sorpresa, e os últimos días indignación, a liña que se segue desde o Celta de Vigo nas súas redes sociais. 

As olladas agora están postas na decisión que tomou en xuño deste ano a súa xunta directiva, presidida por Carlos Mouriño, cando presentaba a través dun comunicado a incorporación do xornalista Marco Rocha como novo director de comunicación e contidos do club. Segundo a entidade celeste, a nova fichaxe chegaba a Vigo "coa misión de potenciar e fortalecer a imaxe de marca e as canles comunicativas e para traballar de maneira conxunta coas áreas comercial e de mercadotecnia".

O perfil de Rocha salientaba por ter estudado fóra, en Salamanca e Madrid, ademais dunha traxectoria laboral ligada á Federación Española de Fútbol e a cadeas de televisión privadas e públicas tamén con sede en Madrid. O incremento do castelán nas redes sociais do Celta desde a súa chegada fixo que o pasado 14 de xullo se propuxera desde unha conta de Twitter seguidora celeste unha revolta para denunciar esta situación e chiar co cancelo #CeltaEnGalego ademais de deixar de seguir a oficial do club. 

Reaccións en cadea a unha decisión polémica

Coa proposta aberta xurdiu na mesma rede social o debate sobre a lingua, o deporte e as propias redes sociais. Desde algúns perfís lembrouse que outros clubs tampouco teñen en conta o galego nas súas redes sociais ou que o empregan pouco. Outros sinalaron que entre a afección é necesaria máis conciencia lingüística e mesmo houbo quen sinalou que "o seguinte paso será traducir o himno do Celta ao castelán". 

Estes días tamén algúns medios de comunicación aproveitaron para realizar varias enquisas, a través das redes sociais, sobre este mesmo tema. En todas elas o resultado foi unha resposta social maioritaria a favor de que se empregue o galego como lingua oficial do club en todas as súas canles. 

Unha das entidades que reaccionou de inmediato á polémica , tamén a través das redes sociais, foi a Mesa pola Normalización Lingüística. En declaracións a Nós Diario, Carlos García, responsábel de comunicación, asegura "non poder estar máis satisfeitas da resposta da afección celtista demandando unha necesidade que consideran vital para súa equipa e coa que concordamos plenamente". 

A importancia do galego nas redes dos clubs

O Celta de Vigo é, na actualidade, o club con máis seguidores en Twitter, posto que contabiliza 474.179, seguido do Deportivo da Coruña, con algo máis de 378.000. A certa distancia estarían o CD Lugo con algo máis de 100.000 e o Racing de Ferrol con 16.000. Estas cifras sinalan a relevancia do debate para a lingua e a imaxe social que teña na relación entre estas entidades e a sociedade. 

"A relevancia da lingua galega nas comunicacións, neste caso a través das redes sociais, dunha equipa que xoga a primeiro nivel é de gran relevancia polos valores que transmite cara a súa afección", indican desde a Mesa, "e nisto non caben escusas de audiencias, pois hai menos de un mes o propio presidente do FC Barcelona, Joan Laporta, anunciaba que as contas principais en redes sociais da equipa só comunicarán en catalán", engaden.

Diante do propio FC Barcelona e no Camp Nou foi cando a entidade celeste decidiu amosar o seu sentimento pola lingua galega nunha campaña que tivo moita repercusión, tamén, nos medios de comunicación de Catalunya que lembraban que as Letras Galegas deste ano homenaxeaban a Xela Arias, unha "viguesa como o Celta". 

Desde a propia Mesa, con ánimo positivo, fan unha recomendación ao responsábel de comunicación do Celta de Vigo que tamén pode ser moi útil para outras e outros profesionais que traballen en entidades deportivas e teñan interese en respectar a lingua galega. "Non esquezamos que existe tamén a posibilidade de crear diferentes perfís para comunicar en distintas linguas", lembran a Nós Diario.

Comentarios