O MELLOR
1. A SOMBRA DA LEI. Dani de la Torre constrúe un impresionante thriller policíaco de época recreando a Barcelona dos anos 20 a través de diferentes localizacións de Galiza. Peliculón.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/a-sombra-da-lei/20181011092635072778.html
2. CARAS E LUGARES. Agnès Varda xúntase co artista urbano JR nunha orixinal e fascinante road movie conceptual a través de Francia. Marabilla.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/caras-e-lugares/20180608103037069586.html
3. DOGMAN. Pequena gran historia dun home tan amigábel coma un can, pero tamén coa capacidade de volverse rabioso.
4. ILLA DE CANS. Unha oda aos cans feita con moito agarimo e chea de referencias xaponesas. Outra obra de arte, en stop-motion, de Wes Anderson.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/nova-xenialdade-wes-anderson/20180427121302068293.html
5. INFILTRADO NO KKKLAN. Spike Lee retoma o pulso contra o racismo ao tempo que propina unha sonora patada a Trump e... por extensión aos Salvini, Le Pen, Casado ou Bolsonaro do mundo.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/spike-lee/20181109094131073534.html
6. A ESTACIÓN VIOLENTA. Adaptación da novela homónima de Manuel Jabois a través dun atrevido, enérxico e sensible debut da cineasta Anxos Fazáns.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/estacion-violenta-intento/20180531195749069373.html
7. HAPPY END. Nova xenialidade de Michael Haneke. Unha familia burguesa como calidoscopio da Europa actual.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/happy-end/20180727095557070995.html
8. COLD WAR. Gran triunfadora dos Premios do Cinema Europeo. Unha tráxica historia de amor con aroma a cinema clásico imperecedoiro.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/cold-war-andres-castro/20181221072240074814.html
9. CUSTODIA COMPARTIDA. Un filme modélico para entender o pesadelo que supón a custodia compartida cando hai un pai maltratador.
https://www.facebook.com/criticadcinema/photos/a.364847176914129/1864544423611056/?type=3&theater
10. ROMA. Non é nada usual que Netflix teña grandes filmes no seu catálogo de “orixinais de Netflix”. O de Alfonso Cuarón é unha desas excepcións que confirman a regra. Unha marabilla visual e conceptual que debería estrearse nas salas de cinema.
O PEOR
1. KINGS. A directora da aclamada Mustang desperdicia unha historia e un elenco de luxo cunha dirección errática e sen ritmo. Decepción supina.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/kings/20180907105641071878.html
2. INMERSIÓN. Wim Wenders afógase nun mar de apuntamentos filosóficos que non sabe –ou non lle deixaron– desenrolar con coherencia. Mágoa.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/inmersion-andres-castro/20180413102303067820.html
3. DOCE VALENTES. Tiraron as Torres Xemeas... hai que vingarse. Un pastiche bélico propio da era Reagan protagonizado polo mazas Chris Thor Hemsworth.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/mais-unha-fazana-belica/20180511113812068710.html
4. UN MAR DE ENREDOS. Intento de recuperar a esencia das comedias dos anos oitenta. Esforzo en van que aporta máis ben pouco.
https://www.sermosgaliza.gal/articulo/cultura/un-mar-de-enredos/20180803101548071157.html
5. VENOM. Reboot do simbionte que xa aparecía na terceira parte da triloxía Spider-Man dirixida por Sam Raimi. Apunta cousas pero queda a medio camiño de todo.
6. TOMB RAIDER. Outro reboot innecesario. Desta volta Lara Croft pega chimpos pola selva coa faciana da oscarizada Alicia Vikander.
https://www.facebook.com/criticadcinema/photos/a.364847176914129/1786658958066270/?type=3&theater
7. PREDATOR. Secuela da, xa de por si prescindíbel, Predators. Por moito que insistan é unha franquía que leva tempo acabada.
8. O RAÑACEOS. Dwayne “The Rock” Johnson interpreta unha versión ultra musculada, e tolleita, do Paul Newman d’O coloso en chamas. Mala.
9. MISSION: IMPOSSIBLE - FALLOUT. McQuarrie afógase ao intentar repetir o esquema que tan ben lle funcionara no filme precedente. A cara de Tom Cruise é un verdadeiro poema...
10. MUTE. Unha peli que se vendeu coma unha homenaxe de Blade Runner pero nada máis lonxe... Acuñou o termo Netflixploitation como esa estratexia vende-fume da meirande parte dos filmes “orixinais de Netflix”.
https://www.facebook.com/criticadcinema/photos/a.364847176914129/1649545818444252/?type=3&theater